فارس نیوز
1401/05/16
12:47
فارس من| مطالبه جبران زیان سهامداران و سروسامان دادن به وضعیت بورس

مخاطبان خبرگزاری فارس در پویشی که در سامانه فارس من ثبت کره اند خواستار جبران زیان سهامداران و رسیدگی به افت شاخص بورس در دو سال گذشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس در دو سال گذشته روندی نزولی داشته و سهامداران زیادی در این بازار، سرمایه خود را از دست داده اند.


این افراد دولت دوازدهم را عامل اصلی ریزش بورس می دانند. به همین دلیل از دولت درخواست جبران زیان خود را دارند. یکی از موضوعاتی که این افراد مطرح می کنند، وعده های دولت جدید برای جبران زیان آنها مربوط می شود.


یکی دیگر از موضوعاتی که این افراد مطرح می کنند به موضوع دستکاری شاخص های بورس ارتباط پیدا می کند. این افراد معتقدند دستکاری در شاخص های بورس باعث کم نشان داده شدن ضرر و زیان آنها شده و دولت به همین شاخص استناد کرده و وضعیت بورس را عادی تصور می کند.


در پویشی که مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان « جبران خسارت سهامداران خرد بورسی چه شد؟ »، ثبت کرده اند، آمده است: «با ضرر سهامداران خرد در بازار بورس در سال گذشته رئیس جمهور طی مصاحبه تلویزیونی قول داده بودند که وام‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت سود ۴ درصد به این افراد تعلق بگیرد ولی هنوز این اقدام عملی نشده و همچنان سهامداران خرد ضررشان جبران نشده است».


در پویش دیگری با عنوان « جلوی دستکاری در شاخص بورس را بگیرید » ثبت کننده پویش آورده است: «متاسفانه باز شاهد هستیم بازار بورس دستوری منفی می‌شود و عجیب این است که بیشتر بازار منفی ۵ شده اما با دستکاری در شاخص کل عملا روزانه نیم درصد منفی می شود.


این کار باعث ضرر بیشتر سهامداران در روزهای منفی طولانی می‌شود.در حالی‌که سازمان بورس با دستکاری شاخص کل شاخص را کمتر منفی نشان می‌دهد.نتیجه این می‌شود که از رشد ۱۰ درصدی بورس صحبت می‌شود، در حالی که هیچ سهامداری این حرف را قبول ندارد همچنین متاسفانه شاهد خبرها و وعده‌ها در هفته‌های متوالی درباره عرضه بلوکی خودرو یا پایین آوردن نرخ بهره به زیر ۲۰ درصد هستیم که همه وعده‌ها همیشه دروغ از آب در آمده و باعث ضرر سهامداران شده است. لطفا پیگیری کنید اولا شاخص هم وزن ملاک اطلاع رسانی رسانه‌ها شود. دوم جلوی اخبار جعلی گرفته شود و یک نفر بعنوان سخنگوی بورس فقط خبرها را اعلام کند».


بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.


کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به ۱۰۰۰ امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0