ایبنا
1400/11/09
14:56
افزایش ۲۹ هزار واحدی شاخص در نخستین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحدی معادل ۲.۴۱ درصدی به یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۲۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات نخستین روز کاری هفته (شنبه نهم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۳۰۳ واحدی معادل ۲.۴۱ درصد به رقم ۳۱۰ هزار و ۶۸۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۳۷۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۰۰۳ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۸۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۹۳۳۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۶۲۶ واحد افزایش به رقم ۹۵۸ هزار و ۲۶۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۴۲۸۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، پارس و پارسان با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگاز، پکرمان و ثاباد تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در نخستین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۶ هزار و ۵۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کروی (توسعه معادن روی ایران) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پترول، بموتو، شپدیس و کاذربود. همچنین نماد معاملاتی ثاباد (توریستی و رفاهی آبادگران ایران) با ۴.۲۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بکاب، کگاز، قنیشا و سصفها قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0