کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/06/01
13:05
✅رشد ۶هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۶۹۴۸واحد رشد کرده و نهایتا...

✅رشد ۶هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۶۹۴۸واحد رشد کرده و نهایتا در رقم یک میلیون و ۴۳۱هزار واحد متوقف شد.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۵۰۳۰ واحد افزایش یافته و در رقم ۴۰۱هزار و ۳۲۷واحد ایستاد. معامله‌گران در این بازار ۳۳۹هزار معامله به ارزش ۳۸هزار و ۳۱۱میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی نوری، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز طی معاملات روز جاری ۱۵۱واحد رشد کرده و به رقم ۱۹هزار و ۱۴۲واحد رسید. فعالان در این بازار ۱۶۵هزار معامله به ارزش ۵۹هزار و ۶میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پلیمر آریا ساسول، فرابورس ایران، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، تولید نیروی برق دماوند، تجلی توسعه معادن و فلزات و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گهر زمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار

انتهای خبر

0
0