بورسینه
1400/06/13
21:30
📌 جهت حرکت دلار آینده بازار را مشخص می‌کند/ سهامداران تازه‌کار از طریق صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند مهرزاد منتظری، کارشناس بازار سرمایه: 🔸شرایط فعلی...

📌 جهت حرکت دلار آینده بازار را مشخص می‌کند/ سهامداران تازه‌کار از طریق صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند



مهرزاد منتظری، کارشناس بازار سرمایه:


🔸شرایط فعلی بازار بسیار به نرخ دلار است. در دو یا سه هفته اخیر، هر وقت قیمت دلار افزایش پیدا کرده، بازار هم با قدرت به سمت بالا حرکت کرده است و برعکس. تا زمانی که تکلیف نرخ دلار مشخص نشود، بازار به همین شکل پیش می‌رود و هر جهتی که دلار حرکت کند، بازار را نیز به همان سو می‌کشاند.


🔹جو فعلی بازار نشان‌دهنده این است که اهالی آن نسبت به از سرگیری مذاکرات و توافق در کوتاه مدت خوش‌بین نیستند. به همین دلیل بازار جسارت پیدا کرده است و شاهد ورود پول حقیقی هستیم.


🔸اگر برای نرخ دلار، ریزش شدیدی متصور نباشیم، بازار با کف ارزش خود فاصله چندانی ندارد. به همین خاطر، دلیلی برای ترس سهامداران و نقد نگه داشتن داراییشان وجود ندارد و بهتر است که بیشتر دارایی اشخاص، متشکل از سهام باشد.


🔹نمادهایی مانند شپدیس در صنایعی مثل پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع دلاری که نسبت قیمت به عایدی ۶ تا ۷ دارند، برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند. همچنین صنایعی مانند دارویی‌ها و برخی از صنایع غذایی که هنوز با نرخ دلار چهار هزار و ۲۰۰تومانی مبادله می‌شوند هم می‌توانند در پرتفوی سهامداران وجود داشته باشند.



👈🏻 برای مطالعه مشروح این گفت‌وگو کلیک کنید

انتهای خبر

0
0