آکادمی هلاکوئی
1400/01/30
11:17
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

روز ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) قیمت ‌بیت‌کوین شاهد…

روز ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) قیمت ‌بیت‌کوین شاهد یک سقوط شارپی تا مرز ۵۰ هزار و ۹۰۰ دلار بود. عده‌ای از تحلیلگران این سقوط ناگهانی را به کاهش چشمگیر هش ریت شبکه و شایعات مرتبط با اقدامات احتمالی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا بر علیه تعدادی از موسسات مالی با اتهام پولشویی به وسیله دارایی های دیجیتال نسبت می دهند.


هر چند به سختی می‌توان یک دلیل مشخص برای این سقوط قیمت برشمرد، فروش حدود ۵ میلیارد دلار سهام توکن COIN توسط مدیران اجرایی صرافی کوین بیس نیز می‌تواند نقش به‌سزایی در این کاهش قیمت داشته باشد.


پس از این پولبک اخیر، سرمایه‌گذاران نگران این موضوع خواهند بود که آیا باید هنگام ریزش قیمت برای خرید بیت کوین اقدام کنند یا پوزیشن های خود را به خاطر احتمال ریزش بیشتر ببندند؟ تریدرها باید با دقت قدرت بهبودی و بازیابی قیمت را زیر نظر بگیرد چرا که می‌تواند دیدگاهی ارزشمند در خصوص حرکات احتمالی قیمت بیت کوین در آینده را در اختیار آنها قرار دهد.


در ادامه این مطلب قصد داریم نمودارهای قیمت ۵ ارز برتر بازار با احتمال رشد طی هفته آینده را مورد بررسی قرار دهیم.


BTC/USDT


روز ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) بیت‌کوین نتوانست از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در تراز ۵۹۰۵۳ دلار بازگردد. این اتفاق نشان دهنده این واقعیت بود که هنگام کاهش قیمت، میزان خرید سرمایه گذاران به اندازه کافی نبوده است. دیروز، پس از ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶۲۶۴دلار)، فشار فروش افزایش قابل توجهی پیدا کرد.


چارت1 بیتکوین 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 بیتکوین 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

هر چند دم بلند روی کندل استیک دیروز نشان می‌دهد که خریداران همچنان تلاش می‌کنند روند کاهشی قیمت را در تراز ۵۰۴۶۰ دلار متوقف کنند. در صورت تداوم بازگشت قیمت به سطوح قبلی، گاوها دوباره سعی می کنند این روند صعودی را از سر بگیرند ولی احتمالا در سطوحی بین ۶۱۸۲۵ و ۶۴۸۴۹ دلار با مقاومت شدیدی روبرو می شوند. شکست موفقیت آمیز این منطقه مقاومتی نشان می‌دهد که سقوط فعلی قیمت تنها یک پولبک برای حذف سرمایه‌گذاران ضعیف تر بوده است.


در مقابل، عدم موفقیت در حفظ این روند بهبود در چند روز آینده، احتمالا نشان خواهد داد که نرخ تقاضا در سطوح بالاتر قیمت کاهش می یابد. این اتفاق احتمالا باعث خوشحالی خرس هایی می شود که پس از آن تلاش می‌کنند بار دیگر کنترل اوضاع را در دست گرفته و حمایت ۵۰۴۶۰ دلار را بشکنند.


در صورتی که آنها موفق به انجام این کار شوند، به احتمال زیاد شاهد شدت گرفتن فشار فروش خواهیم بود. زیرا در همین حال تریدرهای کوتاه مدت نسبت به دامپ پوزیشن های خود اقدام خواهند کرد. این حرکت می تواند قیمت بیت کوین را تا مرز ۴۳۰۰۶ دلار کاهش دهد. این سطح قیمت از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به دقت زیر نظر گرفته شود زیرا شکست قیمت زیر آن نشان می دهد که جفت ارز BTC/USDT در کوتاه مدت صعود کرده است.


چارت2 بیتکوین 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 بیتکوین 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که گاوها هنگام ریزش قیمت تا تراز ۵۰۴۶۰ دلار برای خرید اقدام کرده اند ولی در روند بهبود قیمت با مقاومت مهمی در ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار روبه‌رو می‌شوند. این اتفاق نشان می‌دهد که تریدرها همزمان با رالی این ارز پوزیشن های خود را می بندند.


در این میان، نکته مثبت این است که گاوها دست از تلاش بر نداشتند. آنها همچنان سعی می کند با قدرت از حمایت ۵۳ هزار دلار دفاع کنند. این می‌توانند باعث تحکیم چند روزه قیمت بین سطوح ۵۳ هزار دلار و ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار گردد.


اگر قیمت بیت کوین بالای تراز ۵۶۵۰۰ دلار شکسته شود، احتمالا رالی این ارز تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه پیدا می کند، البته این سطح نیز می‌تواند به عنوان یک مقاومت مهم عمل نماید. اگر قیمت بیت کوین از این سطح کاهش پیدا کند، این جفت ارز احتمالا سطوح ۵۳۰۰۰ دلار و پس از آن ۵۰۴۶۰ دلار را بار دیگر لمس خواهد کرد.


شیب نزولی میانگین های متحرک و قرار گیری شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه­ ی اشباع خرید نشان می‌دهد که خرس ها برتری دارند.


VET/USDT


رالی شارپی وی چین (VET) در روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) باعث شد شاخص مقاومت نسبی (RSI) به بالای سطح ۸۷ برسد که نشان دهنده هیجانی بودن این رالی در کوتاه مدت می باشد. با این حال، این آلتکوین تلاش کرد تا حرکت صعودی خود را در روز ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) نیز ادامه دهد ولی فیتیله بلند روی کندل استیک دیروز نشان داد که تریدرها برای دریافت سود در سطوح بالاتر اقدام کرده‌اند.


چارت1 ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

فشار فروش دیروز هم ادامه پیدا کرد و جفت ارز VET/USDT به زیر تراز ۰.۱۶۹ دلار و درست بالاتر از سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی در تراز ۰.۱۶ دلار سقوط کرد. هرچند دم بلند روی کندل استیک دیروز نشان دهنده فشار خرید بالا در سطوح پایین تر می باشد.


اگر گاوها بتوانند این روند را همچنان ادامه دهند، این جفت ارز بار دیگر تلاش خواهد کرد تا از سطح مقاومت بالاسری در تراز ۰.۲۷۹دلار عبور نماید. شکست این مقاومت می‌تواند باعث شود روند صعودی از سر گرفته شود. در این حالت هدف بعدی در سطح ۰.۳۶۲ دلار خواهد بود.


از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح ۰.۲۷۹ دلار کاهش یابد، این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود باقی خواهد ماند. در صورتی که خرس ها با افزایش قیمت برای فروش اقدام کرده و قیمت این ارز را به زیر حمایت ۰.۱۶ دلار بکشاند، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست می دهد.


چارت2 ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها هنگام افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، برای خرید اقدام کرده اند. ولی روند بهبود قیمت در سطح ۰.۲۲۷ دلار با مانع مهمی روبرو شد. خرس ها سعی کردند اصلاح قیمت را از سر بگیرند، اما گاوها مجددا هنگام افت قیمت زیر ۲۰-EMA با قدرت این ارز را خریداری کردند. این پروسه نشان می دهد که خرس ها در هر بار افزایش قیمت دارایی خود را می فروشند و گاوها با هر بار افت قیمت اقدام به خرید می کنند.


در حال حاضر، گاوها تلاش می کنند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی نگه دارند اما با مقاومت شدید خرس ها روبرو هستند. درصورتی که آنها بتوانند بر خرس ها غلبه کنند، قیمت این جفت ارز می تواند ابتدا به ۰.۲۵۳ دلار و سپس ۰.۲۷۹ دلار برسد.


برعکس، اگر خرس ها دوباره قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰-SMA) سقوط کند. شکست زیر این سطح شرایط را به نفع خرس ها تغییر می دهد.


SOL/USDT


از روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) یعنی زمانی که سولانا (SOL) توانست به بالاترین رقم تاریخ خود در ۲۹.۹۲ دلار برسد، در یک فاز اصلاحی قرار گرفته است. اگرچه قیمت این ارز دیروز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴.۴۹ دلار) سقوط کرد، خرس ها نتوانستند از این مزیت به نحواحسن استفاده کنند. این آلتکوین به سرعت به سطحی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگشت، که نشانگر تقاضای شدید در سطوح پایین قیمت می باشد.


چارت1 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شیب صعودی در میانگین های متحرک پرتحرک و قرارگیری RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها هنوز برتری دارند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای ۲۹.۹۲ دلار برسانند، جفت ارز SOL/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر گرفته و به ۳۸.۷۲ دلار برسد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت بالاسری پایین آمده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که تریدرها هنگام افزایش قیمت پوزیشن های خود را می بندند. پس از آن این جفت ارز می تواند تا ۲۱ دلار و سپس تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸.۶۰ دلار) کاهش یابد.


چارت2 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که شکست قیمت زیر ۲۴.۷۰ دلار، فشار فروش چشمگیری را به همراه داشت اما خرس ها نتوانستند قیمت را در سطوح پایین تر حفظ کنند. از اینرو، این جفت ارز به شدت به سطوح قبل بازگشت و تا تراز ۲۴.۷۰ دلار صعود کرد.


اگر گاوها بتوانند قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از ۲۸.۶۴ دلار هدایت کنند، لمس مجدد سطح ۲۹.۹۲ دلار امکان پذیر است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال افزایش است و RSI به بالای ۵۵ رسیده است. این وضعیت نشان می دهد که گاوها در کوتاه مدت از قدرت و برتری کمی برخوردار هستند.


با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۲۴.۷۰ دلار برسد، توقف بعدی آن احتمالا در ۲۱.۱۰ دلار خواهد بود. چنین حرکتی نشان دهنده غلبه خرس ها بر گاوها است و می تواند منجر به اصلاح عمیق تر قیمت شود.


EOS/USDT


پس از آنکه گاوها نتوانستند قیمت را به سمت سطوح بالاتر از مقاومت بالاسری در ۸.۶۹ دلار سوق داده و در همان سطح نگه دارند، ارز رمزنگاری شده ایاس (EOS) روزهای ۱۶ و ۱۷ آوریل (۲۷ و ۲۸ فروردین) به شدت از این سطح کاهش یافت. این فشار فروش شدید قیمت را تا ۵.۸۶ دلار و درست بالاتر از سطح شکست ۵.۶۰ دلار کاهش داد.


چارت1 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر گاوها بتوانند ۵.۶۰ دلار را به یک حمایت قوی تبدیل کنند، جفت ارز EOS/USDT می تواند دوباره به سمت ۸.۶۹ دلار حرکت کند. شکست قیمت بالاتر از ۸.۶۹ دلار احتمالا مرحله بعدی روند صعودی را آغاز می کند که ممکن است تا ۱۱ دلار هم ادامه یابد. در مقابل، اگر قیمت از ۸.۶۹ دلار کاهش یابد، این جفت ارز می تواند برای چند روز در این بازه محدود باقی بماند.


اگر خرس ها با هر بار افزایش قیمت برای فروش دارایی خود اقدام کنند و قیمت را به زیر سطح شکست ۵.۶۰ دلار بکشانند، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت ایاس را تا SMA-۵۰ (۴.۹۸ دلار) کاهش دهد که نشانگر بازگشت خرس ها و برتری یافتن آنها می باشد.


چارت2 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز EOS/USDT نشان می دهد که گاوها تلاش دارند یک رالی تازه را آغاز کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را بالای سطح ۶.۹۳ دلار حفظ کنند، این جفت ارز می تواند به ۲۰-EMA برسد. در این سطح، خرس ها به شدت مقاومت می کنند.


اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، ممکن است جفت ارز EOS/USDT دوباره تا ۶.۱۷ دلار و سپس ۵.۶۰ دلار کاهش یابد. چنین حرکتی نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار منفی شده و خرس ها در هر رالی قیمت، دارایی خود را می فروشند.


برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۲۰-EMA برسانند، احتمالا مومنتوم حرکت این ارز افزایش یافته و این و جفت ارز به ۸.۶۹ دلار می رسد.


FTT/USDT


پس از اینکه توکن FTX Token (FTT) روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) به تراز ۵۹.۵۷ دلار رسید، در یک فاز اصلاحی قرار گرفت. قیمت دیروز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸ دلار) سقوط کرد اما دم بلند روی کندل استیک این روز فشار خرید شدید در سطوح پایین را نشان می دهد.


چارت1 افتیتی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 افتیتی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، نشان می دهد که روند صعودی همچنان به قوت خود باقی است. پس از آن گاوها سعی می کنند روند صعودی را با هدایت قیمت به سمت سطوح بالاتر از مقاومت ۵۹.۵۷ دلاری از سر بگیرند.


در صورت موفقیت آنها، جفت ارز FTT/USDT می تواند با حرکت به سمت هدف بعدی خود در ۷۱.۸۹ دلار، روند صعودی را دوباره آغاز کند.


برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را در سطوحی پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، احتمالا فشار فروش شدت گرفته و قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۰ دلار) می رسد. شکست قیمت زیر این حمایت نشان می دهد که این جفت ارز در کوتاه مدت صعود کرده است.


چارت2 افتیتی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 افتیتی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها تلاش می کنند روند اصلاح قیمت را بین سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی در ۴۵.۶۲ دلار و سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی در ۴۲.۳۳ دلار متوقف کنند. رالی آغاز شده احتمالا در ۲۰-EMA با مقاومت سختی روبرو خواهد شد.


اگر قیمت از ۲۰-EMA کاهش یابد، نشان می دهد که تریدرها با افزایش قیمت برای فروش اقدام می کنند. پس از آن، خرس ها سعی می کنند قیمت را به زیر ۴۴ دلار برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز FTT/USDT می تواند تا ۴۰ دلار و سپس ۳۷ دلار سقوط کند.


برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۲۰-EMA برسانند، این جفت ارز تا ۵۴.۶۲ دلار و سپس تا ۵۹.۵۷ دلار افزایش خواهد یافت.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0