بورس۲۴
1399/06/29
14:33
پاسداشت ایثار شهدای سلامت با ساخت تندیس شهری سیمانی

امیر تقی‌خان تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و هیات همراه چهارشنبه ۲۶ شهریورماه از کارخانه سیمان مازندران در نکا بازدید نمودند. مدیرعامل گروه توسعه ملی در این بازدید با بیان اینکه برای تضمین آینده صنعت سیمان، قیمت‌ها باید واقعی‌تر شوند، افزود: قیمت فروش هر تن سیمان با توجه به محدودیت‌ها پایین‌تر از ارزش واقعی آن است و این ما‌به‌التفاوت توسط یارانه از سوی تولیدکننده و صنعتگران پرداخت می‌شود و سود فعلی در حال پرداخت شرکت‌های سیمانی از محل سرمایه آن‌ها می‌باشد. در نتیجه قیمت‌ها باید بر اساس مختصات اقتصادی و هزینه‌های انجام شده و سرمایه‌گذاری، محاسبه شود و امیدواریم با تعدیل‌هایی که در آینده اتفاق می‌افتد، این صنعت به جایگاه واقعی خود از نظر سودآوری برسد.

امیر تقی‌خان تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و هیات همراه چهارشنبه ۲۶ شهریورماه از کارخانه سیمان مازندران در نکا بازدید نمودند.



مدیرعامل گروه توسعه ملی در این بازدید با بیان اینکه برای تضمین آینده صنعت سیمان، قیمت‌ها باید واقعی‌تر شوند، افزود: قیمت فروش هر تن سیمان با توجه به محدودیت‌ها پایین‌تر از ارزش واقعی آن است و این ما‌به‌التفاوت توسط یارانه از سوی تولیدکننده و صنعتگران پرداخت می‌شود و سود فعلی در حال پرداخت شرکت‌های سیمانی از محل سرمایه آن‌ها می‌باشد. در نتیجه قیمت‌ها باید بر اساس مختصات اقتصادی و هزینه‌های انجام شده و سرمایه‌گذاری، محاسبه شود و امیدواریم با تعدیل‌هایی که در آینده اتفاق می‌افتد، این صنعت به جایگاه واقعی خود از نظر سودآوری برسد.


تجریشی در مورد توسعه صنعت سیمان در ایران بعنوان یکی از ۷ کشور اول تولیدکننده سیمان جهان، گفت: توسعه را باید از زوایای مختلف بررسی کرد. در مورد صنعت سیمان نباید تنها از افزایش ظرفیت تولید سخن گفت، بلکه باید بر روی افزایش بهره‌وری و تنوع محصولات نیز تمرکز کرد.


مدیرعامل وبانک در مورد صادرات سیمان نیز خاطر نشان کرد: در شرکت‌های زیرمجموعه سیدکو، سیمان ساروج بوشهر و سیمان مازندران جزو صادرکنندگان برتر هستند و سیمان مازندران در حوزه CIS و به خصوص روسیه، قزاقستان و ترکمنستان، فعالیت صادراتی دارد.


تجریشی با اشاره به اینکه وبانک، سیدکو و غالب شرکت‌های سیمانی زیرمجموعه در بازار سرمایه حضور فعال دارند، توجه به حاکمیت شرکتی را بسیار حایز اهمیت دانست و بر رعایت امانتداری در حقوق سهمانداران تاکید کرد.


وی در ادامه با اشاره به آرمان گروه توسعه ملی یعنی «ارزش آفرینی بر مبنای خرد جمعی» اظهار داشت: منابع انسانی، دارایی ارزشمند ما هستند و تک تک همکاران باید با مشارکت و همفکری، برای ارزش آفرینی بیشتر تلاش کنند و ما از آنها حمایت می‌کنیم تا تولید، ادامه یافته و بهره‌وری، افزایش یابد.


تجریشی با تشکر از زحمات مدیران و کارگران سیمان مازندران از عرق، عشق و علاقه آن‌ها به تولید و ساخت میهن تقدیر کرد و آن‌ها را جهادگران عرصه تولید نامید و پیشنهاد داد تا جهت ادای احترام این جهادگران به مدافعین و شهدای سلامت، تندیسی سیمانی در شهر نکا ساخته شود.


صنعت سیمان، نخستین صنعتی است که به اهداف سند چشم انداز دست پیدا کرد.


حامد اصل روستا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو) نیز در این بازدید، سیمان را از اساسی‌ترین محصولات در زیرساخت‌های توسعه دانست که در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مطرح می‌باشد.


وی همچنین به همت کارشناسان و مدیران زحمت‌کش صنعت سیمان کشور و سیمان مازندران بعنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در این صنعت اشاره نمود و عنوان کرد: صنعت سیمان، نخستین صنعتی است که به اهداف سند چشم انداز، دست پیدا کرده است.


مدیرعامل سیدکو به سهامداران در شرکت های زیرمجموعه خود که سیمان مازندران از پرچمداران این هلدینگ سیمانی است، نوید افزایش سرمایه از محل سود انباشته و محل ارزیابی مجدد دارایی‌ها را داد و افزود: سهامداران محترم، سهام خود را حفظ نمایند و یا افزایش دهند. سیدکو با صلابت و تمام توان با امانت‌داری از دارایی سهامدارانش، به تولید و سودآوری مشغول است و همچون گذشته در این مسیر موفق خواهد بود.


اصل روستا در پایان با اشاره به بازدید مدیرعامل وبانک در چارچوب بازدیدهای دوره‌ای گروه توسعه ملی و سیدکو از شرکت‌های سیمانی این گروه، از پیشنهاد مدیرعامل وبانک برای ساخت یک المان شهری در یادبود شهدای سلامت استقبال نمود و آن را ادای عشق و احترام خانواده هلدینگ سیمانی سیدکو به مقام شامخ این شهیدان دانست و از مسیولین استان مازندران و شهر نکا درخواست کرد تا با حمایت سیمان مازندران این یادمان سیمانی در یکی از میادین شهری نکا نصب گردد.


پیشرفت روزافزون ما، مانع از وابستگی به کشورهای دنیا می‌گردد


بهروز دانشی مدیرعامل سیمان مازندران، ضمن خیرمقدم به مدیرعامل گروه توسعه ملی و هیات همراه، این بازدیدها را موجب انگیزش نیروی انسانی در خط مقدم تولید دانست و با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید و تغییر محسوس در زندگی مردم، به بیان دستاوردها و عملکرد سیمان مازندران پرداخت.


وی در گزارش خود با اشاره به جایگاه ایران در صنعت سیمان و بیان فرصت ها و تهدیدهای پیش روی این صنعت، نگاهی گذرا به تاریخچه سیمان مازندران، خطوط تولید، سهم صادرات و ... داشت و فروش هفت ماهه سال مالی ۹۹ این مجموعه را بیش از یک میلیون و صدهزار تن اعلام کرد که ۹۲٪ آن داخلی و ۸٪ آن صادراتی بوده است.


دانشی عمل به مسیولیت اجتماعی از سوی این شرکت را در قبال جامعه و محیط زیست، از موضوعات اساسی عنوان کرد و گزارشی از همراهی این مجموعه برای پیشگیری از ابتلا و کمک به درمان بیماران کرونایی و کادر درمان در استان مازندران ارایه کرد.


مدیرعامل سیمان مازندران در پایان با تاکید بر حفط سنگر تولید، افزود: در این سنگر بسیار مهم می بایست به آنچه در گذشته از دست دادیم، دست پیدا کنیم و پیشرفت روزافزون ما، مانع از وابستگی به کشورهای دنیا باشد.


تلاش ارزشمند سیمان مازندران بعنوان یک شرکت سبز


سیامک ظاهری جانشین مدیرعامل و معاونت امور مالی و اداری گروه توسعه ملی در پایان این بازدید، با توجه به حساسیت‌های محیط زیستی در مجموعه‌های سیمانی، تلاش‌های سیمان مازندران را در این حوزه ارزشمند دانست و از آن بعنوان یک شرکت سبز نام برد.


وی در ادامه افزود: برای وبانک به عنوان سهامدار عمده، فعالیت های توسعه‌ای در زیرمجموعه‌ها اهمیت فراوانی دارد که این امر در سیمان مازندران طی مدیریت گذشته و نیز مدیریت جاری در جریان است و امیدواریم شاهد پیشرفت روزافزون این مجموعه باشیم.


سیمان مازندران، رکورددار بهره‌وری و تولید در شرکت‌های سیمانی وبانک


عباس باباگل زاده معاونت امور شرکت‌های وبانک نیز با اشاره به تنگناهای صنعت سیمان در سالیان گذشته؛ کاهش هزینه‌های عمرانی دولت، مشکلات ارزی و کاهش صادرات بنگاه‌های اقتصادی را دلیل وجود مازاد تقاضا در این صنعت دانست.


وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات جاری، شعاع اقتصادی حمل محصولات سیمانی نیز به علت افزایش قیمت حامل‌های انرژی در این سال‌ها کاهش یافته به طوری که از نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر به کمتر از ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.


معاونت امور شرکت‌های گروه توسعه ملی در پایان، سیمان مازندران را نگین شرکت‌های سیدکو دانست و افزود: جای خرسندی است که سیمان مازندران توانست با تلاش کارگران زحمت‌کش و مدیریت آگاهانه بر این مشکلات چیره شود و رکورددار بهره‌وری و تولید در شرکت‌های سیمانی گروه توسعه ملی باشد.


شایان ذکر است در این بازدید مدیرعامل گروه توسعه ملی و هیات همراه با حضور در معدن سیمان مازندران، بارگیرخانه، اتاق کنترل و دیگر بخش های این شرکت، با کارگران این شرکت به دیدار و گفتگو پرداختند و جهت نشست با مدیران این شرکت در سالن آمفی تیاتر، حاضر شدند.


انتهای خبر

0
0