آریاسهم
1399/12/02
12:00
#پتروشیمی ⏺ بازارهای آسیایی #اتیلن در هفته گذشته نیز با وجود بازگشت تجار چینی به بازار در روزهای پایانی هفته گذشته، با فعالیت‌های اندکی در سطح باز...

#پتروشیمی



⏺ بازارهای آسیایی #اتیلن در هفته گذشته نیز با وجود بازگشت تجار چینی به بازار در روزهای پایانی هفته گذشته، با فعالیت‌های اندکی در سطح بازار نقدی روبرو بودند و با وجود انتظار تقاضای مناسب از طرف صنایع پایین‌دستی، قیمت این محصول برای سومین هفته متوالی در سطح ۸۳۰ دلاری باقی ماند.



⏺ در #آمریکا بروز توفان و سرما باعث تعطیلی واحدهای کرکر و پتروشیمی متعددی گشت که باعث شد تا شاخص‌های آتی اتیلن در این کشور با افزایش مواجه شود.



⏺ در صنایع پایین‌دستی، قیمت #استایرن شاهد جهش ۱۹ درصدی در هفته گذشته و ثبت قیمت ۱۲۲۸ دلاری بود و قیمت MEG با ۱۳ درصد افزایش به ۷۰۵ دلار رسید.



⏺ در صنایع بالادستی نیز قیمت #نفتا در #ژاپن با رشد ۳.۸ درصدی به ۵۷۰ دلار افزایش یافته است. اسپرد نفتا - اتیلن به کمتر از ۳۰۰ دلار کاهش یافته است که اندکی پایین‌تر از محدوده نقطه سر به سر ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلاری تولیدکنندگان قرار گرفته و تنها در صورت افزایش قیمت اتیلن شاهد توجیه این روند خواهیم بود.




انتهای خبر

0
0