آکادمی هلاکوئی
1400/03/16
01:20
کاهش قیمت بیت کوین بعد از مسدود شدن اکانت اینفلوئنسرهای رمزنگاری در شبکه اجتماعی Weibo

طی یک سانسور هدفمند، حساب کاربری ده ها…

طی یک سانسور هدفمند، حساب کاربری ده ها اینفلوئنسر فضای رمزنگاری در Weibo به طور ناگهانی توسط این شرکت چینی به حالت تعلیق در آمد.


حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC) روز شنبه، کاربران چینی Weibo اعلام کردند که ۲۵ حساب کاربری متعلق به اینفلوئنسرهای شناخته شده ای که در این شبکه اجتماعی فعالیت داشتند از دسترس خارج شده است. هر یک از این حساب های کاربری تعداد قابل توجهی دنبال کننده داشتند و معمولا در زمینه مباحث مرتبط با بیت کوین، پروژه های رمزنگاری و امور مالی غیرمتمرکز فعال بودند.


یکی از شناخته شده ترین اینفلوئنسرهای چینی Weibo با نام SuperBTC، در توییتر خود این خبر را تائید کرد:


“پلتفرم Weibo ، که می توان آنرا توییتر چینی نامید، اکانت تعداد زیادی از اینفلوئنسرهای فضای رمزنگاری از جمله حساب Weibo خود من را به حالت تعلیق درآورده است. فعلا شما می توانید همین جا من را دنبال کنید. حداقل توییتر رفتار دوستانه تری با ارزهای رمزنگاری شده دارد.”


Weibo هنوز دلیل مشخصی برای این اقدام خود ارائه نکرده است زیرا تعدادی اکانت Weibo با صدها هزار دنبال کننده هنوز در دسترس هستند. اما نکته مهم این است که اکثر حساب های به تعلیق درآمده اصطلاحاتی مانند “بیت کوین”، “btc” ، “بلاکچین” و “تریدر” را همراه داشته اند.


بلافاصله پس از انتشار اخبار مرتبط با Weibo در میان جامعه رمزنگاری چین، قیمت بیت کوین بیش از ۳ درصد کاهش یافت به طوریکه در Coinbase Pro به مرز ۳۵۳۰۰ دلار رسید و اکنون با قیمتی در حدود ۳۵۸۰۰ دلار ترید می شود.


این اولین بار نیست که Weibo دست به چنین اقدامی می زند. پیش از این نیز این پلتفرم حساب کاربری متعلق به هیوبی، اوکی ایکس و بایننس و همچنین اکانت جاستین سان بنیانگذار ترون و مدیرعامل بایننس یعنی چانگ پنگ ژائو را نیز سانسور کرده بود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: theblockcrypto


انتهای خبر

0
0