بورس پرس
1399/09/17
00:01
معرفی شرکت بیمه در شرف تاسیس و آماده پذیره‌نویسی ۳۵۵.۵ میلیون سهم

مدیر سرمایه گذاری هلدینگ سرآمد و نماینده هیات موسس بیمه اتکایی سامان به معرفی این شرکت در شرف تاسیس پرداختند تا آماده پذیره‌نویسی ۳۵۵.۵ میلیون سهم از فردا به مدت ۱۰ روز باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، معرفی شرکت سهامی‌عام و در شرف تاسیس بیمه اتکایی سامان دیروز با حضور هادی رییس‌زاده مدیر سرمایه گذاری هلدینگ سرآمد و یکی از سهامداران عمده شرکت و مجید تقی‌لو نماینده هیات موسس بیمه اتکایی سامان برگزار شد تا آماده پذیره‌نویسی ۵۰ تومانی ۳۵۵.۵ میلیون سهم از فردا دوشنبه به مدت ۱۰ روز باشد.


براین اساس، هادی رییس زاده مدیر سرمایه گذاری هلدینگ سرآمد با بیان اینکه ۱۱ سال از تاسیس آخرین شرکت بیمه اتکایی می‌گذرد، گفت: پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار این شرکت از فردا در بازار سوم فرابورس آغاز می‌شود. بیمه اتکایی سامان با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی ثبت خواهد شد که از این میزان ۸۵.۷۸ درصد توسط هیات موسس تعهد پرداخت دارد و مابقی این رقم به میزان ۱۴.۲۲ درصد که معادل ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم است در فرایند پذیره‌نویسی سهام تامین می‌شود .


وی افزود: سهامداران این شرکت در شرف تاسیس از بیمه سامان و شرکت‌های زیرمجموعه هستند . از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس و به روش ثبت سفارش، عملیات خرید سهام این شرکت در نماد "اتکاسا" قابل انجام است و خریداران مبلغ ۵۰ تومان به ازای هر سهم در زمان خرید بصورت نقدی پرداخت می‌کنند و مابقی در تعهد پذیره‌نویسان قرار می‌گیرد که ظرف حداکثر دو سال از تاریخ ثبت شرکت اعلام وصول خواهد شد .


رییس‌زاده درباره سهمیه خرید اشخاص حقیقی و حقوقی توضیح داد: حداکثر میزان تعیین‌شده برای تعداد سهام خریداری‌شده توسط اشخاص حقوقی و حقیقی یک میلیون و صد هزار سهم است . پس از اتمام پذیره‌نویسی انجام معاملات ثانویه سهام این شرکت پس از صرف زمان لازم جهت ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان بورس و درج در یکی از تابلوهای فرابورس بر حسب احراز شرایط امکان‌پذیر خواهد بود که زمانی حداقل بین ۶ ماه تا یکسال است .


مجید تقی‌لو نماینده هیات موسس بیمه اتکایی سامان نیز درخصوص محور فعالیت شرکت گفت: شرکت‌های بیمه بطور مستقیم با بیمه‌گذارها در ارتباط هستند و بیمه اتکایی در عمل این شرکت‌ها را بیمه می‌کند . طبق قوانین و مقررات و به دنبال کاهش تصدی‌گری دولت، سهم بیمه اجباری بیمه مرکزی سال به سال در حال کاهش است و این امر موجب می‌شود ظرفیت مازاد پذیرش ریسک برای شرکت‌های خصوصی باز شود. در کنار این با توجه محددیت های بین‌المللی شاهد افزایش تعهد شرکت‌های بیمه هستیم. .


وی هدف کلیدی بیمه اتکایی سامان را انجام عملیات بیمه‌گری اعلام کرد و افزود: شرکت در نظر دارد با افزایش ظرفیت پذیرش ریسک بیمه‌های مستقیم در حوزه‌های زندگی و غیرزندگی برای صنعت باری را از دوش شرکت‌های بیمه بردارد . همچنین پیش بردن حوزه سرمایه‌گذاری شرکت بصورت حرفه‌ای و با بازده بالا در دستور کار است .


تقی‌لو ادامه داد: در صنعت بیمه ۳۳ شرکت فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲ شرکت از نوع اتکایی هستند و یکی در منطقه اصلی و دیگری در منطقه آزاد به فعالیت می‌پردازند. بیمه اتکایی سامان نیز به عنوان دومین شرکت در منطقه اصلی و سومین شرکت بیمه اتکایی در صنعت بیمه فعالیت خواهد کرد . ۶۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه است که هر سال رشد مناسبی در حدود ۳۰ تا ۳۱ درصد رشد داشته است. در کنار این، کل پرتفوی قابل واگذاری بیمه ۱۳ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان از نوع اتکایی اختیاری بوده و عملا پرتفوی هدف در گام اول در صنعت بیمه این بخش از واگذاری این صنعت است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0