بورس پرس
1399/09/08
10:55
پذیره نویسی اوراق ۱.۲ هزار میلیاردی یکی از دوقلوهای معدنی با سود ۲۰ درصدی

سازمان بورس مجوز عرضه صکوک اجاره شرکت گل گهر به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان و با سود ۲۰ درصدی را با تکیه بر ماشین آلات و تجهیزات به مدت سه روز کاری از ۱۰ آذر صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: سازمان بورس موافقت اصولی عرضه صکوک اجاره گل گهر به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت را از ۱۰ تا ۱۲ آذر در نمادهای "صگل ۰۳۹ و صگل ۳۰۹ " صادر کرد.


شرکت گل گهر به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش تجهیزات و ماشین آلات خط ۲ گندله سازی به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر پنجم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها تامین کند .


این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۲۰ درصد است که اجاره بهای آن هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت می شود . این اوراق فاقد ضامن بانکی بوده و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، تعدادی از سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین توسط گل گهر و تعدادی از سهام شرکت گل گهر توسط شرکت توسعه معادن و فلزات توثیق شده است. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت های تامین سرمایه امین و تامین سرمایه امید هر یک به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان است.


بنابراین گزارش، شرکت گل گهر پیش از این یک مرتبه از طریق انتشار صکوک به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که در نمادهای "صگل۱۴۱۱ و صگل۴۱۱" در حال معامله هستند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0