سنا
1401/07/10
14:00
شاخص‌ها منفی باقی ماندند

در جریان دومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۳ واحد (۱.۰۴ درصد) کاهش به رقم ۳۸۲ هزار و ۱۱۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۸ هزار و ۸۵۵ واحدی (۰.۶۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز یکشنبه، ۱۰ مهر ماه، بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۵ هزار و ۲۴۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۱۶ هزار و ۳۲۵ معامله به ارزش یک هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۶ هزار و ۱۲ معامله به ارزش ۶۹۱ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۱۱ هزار و ۲۲ معامله به ارزش ۸۵۲ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۱۲ هزار و ۲ معامله به ارزش ۷۳۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت بورس کالای ایران با ۱۰۱ واحد، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۸۲ واحد، بیمه دانا با ۵۰ واحد، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ۴۲ واحد و شرکت ایران خودرو با ۴۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، بانک پاسارگاد با یک هزار و ۵۳۱ واحد، شرکت توشعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۷۰۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۱۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۷۴ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۵۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۱۰ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۷ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۲۳ واحد رسید.


همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۶۰ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۳.۸ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۱.۵ واحد، شرکت صنعتی بهپاک با ۱.۶ واحد و شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۱.۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۲ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۷ واحد، شرکت مدیریت انری تابان هور با ۴.۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۳.۶ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0