بورس پرس
1400/09/09
10:04
۸ شرکت با مجوز افزایش سرمایه ۸۹۸ تا ۵۰ درصدی به مجمع فوق العاده می روند

۸ شرکت با دریافت مجوز افزایش سرمایه ۸۹۸ تا ۵۰ درصدی از سود انباشته ، تجدید ارزیابی و آورده نقدی، آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سازمان بورس در آخرین رویداد مربوط به تامین مالی شرکت ها ، اقدام به صدور ۸ مجوز افزایش سرمایه از سود انباشته ، تجدید ارزیابی دارایی ها و آورده نقدی و مطالبات سهامداران کرد.


به این ترتیب شرکت های بورسی و فرابورسی سرمایه گذاری پویا، ذغالسنگ نگین طبس ، داروئی لقمان ، درخشان تهران، سرمایه گذاری صنعت نفت، سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ، افست ، سرمایه گذاری اعتبار ایران و پلیمر اریا ساسول باید طی ۶۰ روز آینده اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده کنند.


براساس این گزارش،افزایش سرمایه "وپویا" ۷۵ درصدی از ۴۰۰ به ۷۰۰ میلیاردتومان و ۳۲۴ درصدی "کطبس" از ۱۸.۵ به ۷۸.۵ میلیارد تومان، هردو از آورده نقدی و مطالبات سهامداران تامین خواهد شد.


افزایش سرمایه ۸۹۸ درصدی "دلقما" هم از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود و طی آن سرمایه اسمی ۶۷.۵ میلیارد تومانی این شرکت بورسی به بیش از ۶۷۳ میلیارد تومان خواهد رسید .


"پدرخش" با دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۸۰ درصدی از محل سود انباشته ، می تواند بیش از ۲۷.۵ میلیارد تومان به سرمایه اسمی فعلی ۱۵.۳ میلیارد تومانی اضافه کند و به شرکتی ۴۲.۸ میلیارد تومانی تبدیل شود.


مجوز افزایش سرمایه از محل سود انباشته "و نفت" هم معادل ۲۰۳ درصدی بوده و طی آن سرمایه این شرکت از ۱۶۵ به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.


سرمایه اسمی ۲۷۰ میلیارد تومانی "وصنا" هم با کسب مجوز ۸۵ درصدی معادل ۲۳۰ میلیارد تومانی از محل سود انباشته به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.


همچنین "چافست" با تکیه بر مجوز افزایش سرمایه ۹۵ درصدی از سود انباشته ، خواهد توانست سرمایه اسمی را از ۹۹ به ۱۹۳ میلیارد تومان برساند.


سرمایه اسمی "واعتبار" هم معادل ۱۲۵ درصد از سود انباشته بیشتر خواهد شد و از ۸۰ به ۱۸۵ میلیارد تومان می رسد.


"آریا " با مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته ، می تواند سرمایه اسمی بیش از ۹۱۶ میلیارد تومانی را به بیش از هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان برساند.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0