آکادمی هلاکوئی
1400/03/20
14:15
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۰ خرداد)

دامیننس بیت کوین به ۴۳٪ افزایش یافت چند…

دامیننس بیت کوین به ۴۳٪ افزایش یافت


چند روز پیش، BTC پس از ناکامی در شکست سطوح بالاتر از ۳۷۰۰۰ دلار، اصلاح سنگینی را تجربه کرد. به این ترتیب، در عرض چند ساعت، بیش از ۶۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۳۱۰۰۰ دلار رسید؛ این پایین ترین سطح قیمت این ارز طی سه هفته گذشته بود.


با این حال، گاوها در آن مرحله وارد عمل شدند و همانطور که روز گذشته گزارش شد، توانستند تا چند هزار دلار بهبودی را برای BTC به ارمغان بیاورند. در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت بهتر شد و بیت کوین با ۸ درصد رشد دیگر در حدود ۳۷۰۰۰ دلار قرار گرفت. گفتنی است که همین چند ساعت پیش، BTC بالاترین سطح قیمت پنج روز اخیر خود را در تراز ۳۷۶۰۰ دلار به ثبت رساند.


به دنبال این افزایش قیمت، سرمایه بازار BTC بار دیگر به ۷۰۰ میلیارد دلار نزدیک شد. علاوه بر این، چیرگی این دارایی بر بازار با حدود ۳ درصد افزایش طی دو روز گذشته به ۴۳٪ رسیده است.


این تحولات مثبت تا حدی تعجب آور هستند، زیرا چین روز گذشته اقدامات دیگری را علیه صنعت رمزنگاری انجام داد. با این وجود، السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد کهBTC را به عنوان پول رایج در این کشور پذیرفت. شاید بتوان این اقدام را اصلی ترین عامل رشد اخیر قیمت دانست.


بهبود آلتکوین ها


همزمان با آخرین سقوط گسترده ای که در بازار رمزنگاری شاهد بودیم، کوین های جایگزین به شدت متحمل ضرر شدند. با این حال، مانند رهبر خود ، آنها نیز توانستند بیشترین زیان وارد شده را بازیابی کنند.


اتر در حدود تراز ۲۳۰۰ دلار کف سازی کرد اما از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰۰ دلار جهش کرده و اکنون بسیار بالاتر از ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد. بایننس کوین هم که روز سه شنبه به ۳۲۰ دلار رسیده بود، با جهشی قابل ملاحظه ابتدا به ۳۸۰ دلار افزایش یافت و کمی بعد در حدود ۳۶۰ دلار آرام گرفت.


بازار 20 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (20 خرداد)

در مقیاس ۲۴ ساعته، ADA ، DOGE ، XRP ، UNI و BCH نیز دستاوردهای جزئی داشته اند. پولکادات با افزایش ۱۱ درصدی و رسیدن به مرز ۲۴ دلار نسبت به تمام آلتکوین های بزرگ بازار، عملکرد بهتری داشته است.


Kusama (۱۶٪), Qtum (۱۱٪), Monero (۱۱٪), Zcash (۱۰٪) و NEAR Protocol (۱۰٪) نیز رشدی دو رقمی را شاهد بوده اند.


ارزش تجمعی بازار کریپتو هم با افزایشی ملموس در حال حاضر بالای ۱.۶ تریلیون دلار است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0