آکادمی هلاکوئی
1400/10/17
09:30
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دو شرکت رمزارزی را به کلاهبرداری متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، کریگ…

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، کریگ اسپرول (Craig Sproule) استرالیایی را به همراه دو شرکت رمزارزی Metavine و Crowd Machine که توسط او تاسیس شده است را متهم به کلاهبرداری از سرمایه گذاران کرده است.


SEC روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اسپرول و شرکت کراود مچین، بیش از ۵.۸ میلیون دلار درآمد حاصل از عرضه اولیه سکه ارائه شده بین ژانویه تا آوریل ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶ تا فروردین ۱۳۹۷) را برای سرمایه گذاری در واحدهای استخراج طلا در آفریقای جنوبی استفاده کردند، که برای سرمایه گذاران فاش نشده است.


SEC می گوید که اسپرول در ابتدا به سرمایه گذاران گفته بود که درآمد حاصل از آن برای توسعه فناوری جدیدی استفاده می شود که نرم افزار توسعه برنامه های کاربردی موجود در متاواین را قادر می سازد تا روی شبکه غیرمتمرکز رایانه های خود کاربران اجرا شوند. بر اساس گزارش SEC، اسپرول اعتراف کرد که ۴۰.۷ میلیون دلار از طریق شرکت های خود در عرضه اولیه سکه جمع آوری کرده است.


SEC همچنین ادعا کرد که کراود مچین و اسپرول پیشنهادات و فروش خود را به درستی در مورد توکن‌های Crowd Machine Compute Tokens (CMCT) ثبت نکرده‌اند و این توکن‌ها را به گروه‌هایی از سرمایه‌گذاران فروخته‌اند بدون اینکه مشخص کنند آیا آن ها اعتبار دارند یا خیر.


شکایتی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا ثبت شده است، اسپرول را به پرداخت ۱۹۵,۰۴۷ دلار جریمه مدنی محکوم کرد. اسپرول و کراود مچین بدون اعتراف یا رد این اتهامات، با قضاوت‌هایی موافقت کرده‌اند که برای همیشه آن ها را از مشارکت در عرضه‌های اوراق بهادار آینده منع کرده‌اند. آن ها همچنین موافقت کردند که به دنبال حذف توکن های CMCT از پلتفرم های معاملاتی کریپتو باشند.


کریستینا لیتمن، رئیس واحد سایبری بخش اجرای SEC، در بیانیه‌ای گفت: «همانطور که گفته می‌شود، اسپرول و کراود مچین سرمایه‌گذاران را در مورد نحوه استفاده از درآمدهای ICO، خرج کردن وجوه در یک طرح کاملا نامرتبط گمراه کردند. او افزود: “ما به ناشران اوراق بهادار دارایی دیجیتال که در ارائه اطلاعات کامل و واقعی به عموم ناکام هستند، پاسخگو خواهیم بود.”




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0