بااقتصاد
1401/03/23
13:40
نماد « دی » به زودی باز خواهد شد

مدیرعامل بانک دی گفت: بانک دی این نوید را به سهامداران می‌دهد که مسیر درستی انتخاب شده و انشاالله نماد به زودی باز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی با هدف تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ یکشنبه ۲۲ خرداد ماه برگزار شد که در حاشیه آن علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی در گفتگو با خبرنگار ایبنا به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ داد که در زیر به آن اشاره شده است.


امروز مجمع بانک دی برگزار شد. این برگزاری و فضای عمومی آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


مجمع بانک دی مربوط به اسفند سال ۹۹ است که برگزار نشده بود. با توجه به حمایت‌هایی که از طرف بانک مرکزی، سازمان بورس و فرابورس انجام شد، این نشست با سهامداران به خوبی برگزار شد و در جریان آن گزارش حسابرس و بازرس قانونی هم قرائت گردید. انشاالله برگزاری مجمع امیدواری زیادی بین سهامداران و جامعه هدف بانک دی ایجاد کند.


چند ماهی از حضور شما در بانک بیشتر نمی‌گذرد. چه برنامه‌هایی دارید که ذی نفعان بانک را بیشتر امیدوار سازید؟


عملکرد چند ماهه را در مجمع ارائه داده‌ایم که نتیجه تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی، اعضای هیئت مدیره و مدیران مسئول آن بود و همین امر منجر به برگزاری مجمع شد.


به طور کلی باید گفت که اقدامات خوبی صورت گرفته است و به عنوان نمونه می‌توان به فعال شدن آموزش کارکنان در بدو ورود برای افزایش آگاهی آنان و استفاده از مدرسان خوب شبکه بانکی در این رابطه اشاره کرد.


همچنین دوره‌هایی در جهت ارائه خدمت به جامعه ذینفعان نیز برگزار شد. در بحث آسان‌سازی تسهیلات مخصوصا تسهیلات خرد هم که سیاست دولت و تاکید بانک مرکزی و مسئولان آن است، دستورالعمل صادر شد و بانک دی به عنوان یک بانک پیشرو بین بانک‌های خصوصی در این زمینه قدم‌های مثبتی را برداشته است.


شرایط سهامداران بانک خوب نیست. در مجامع گذشته هم خوب نبوده و حاشیه‌هایی را داشته است. برای افزایش رضایت سهامداران چه برنامه‌ای دارید؟


بانک دی بیش از یک میلیون سهامدار دارد و با دیگر بانک‌ها از تفاوت‌هایی برخوردار است. علاوه بر این مسئله بیش از ۷۰ درصد از سهامداران بانک دی عزیزان ایثارگر و خانواده‌های محترم شهدا هستند که انتظارات و توقعاتی دارند که گرچه به حق است، اما ممکن است به سرانجام نرسد. ولی زمانی که مجمع بانکی برگزار می‌شود، این نوید را به سهامداران می‌دهد که مسیر درستی انتخاب شده و انشاالله نماد به زودی باز خواهد شد.


نماد بانک بسته است و نارضایتی بسیاری را فراهم کرده، مشکل کدال و نماد بانک چه تاریخی رفع خواهد شد؟


بیش از ۹ ماه است که نماد بانک بسته است و شاید سوال قبلی هم به حاشیه‌های مربوط به همین مسئله ارتباط داشت. نماد بسته است، سهامداران عزیز، به هر حال با نقدینگی خود درگیر این سهام شده‌اند، اما متاسفانه امکان خرید و فروش آن میسر نبود، بنابراین نارضایتی‌هایی به وجود آمده است.


وقتی مجمع برگزار می‌شود، در ادامه گزارش یا صورت‌های مالی شش ماه ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد و پس از آن به زودی شاهد باز شدن نماد خواهیم بود و انتظار عزیزان سهامدار برآورده می‌شود.


برای خانواده شهدا و جانبازان هم با توجه به اینکه غالب سهامداران هستند، فکری دارید؟


بانک دی از آنجا که وابسته به عزیزان ایثارگر و خانواده محترم شهدا است، بسته‌های تسهیلاتی فراهم و ابلاغ کرده که پیش از این هم وجود داشت ولی در سال جدید سهمیه‌ای به بنیاد شهید اعلام شد و براساس آن این بسته سیاست اعتباری مورد توجه قرار گرفت. به این معنا، سیاست اعتباری از ابتدا خرداد ماه برای معرفی شده‌های بنیاد شهید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با گواهی کسر قسط بدون ضامن به تمام شبکه‌ها اعلام و با معرفی انجام خواهد شد.


در بخش دیگر بنیاد شهید و ایثارگران صندوقی دارد که تحت عنوان صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است. متقاضیان برای کارگاه و طرح‌های خود با معرفی از طرف صندوق و تفاهم نامه‌ای که وجود دارد، به بانک معرفی می‌شوند و کارشان سروسامان پیدا می‌کند. کارهای خوبی هم در همین ارتباط تا به امروز به سرانجام رسیده است.


ساعات کار بانک ها هم به خطر محدودیت‌های برق تغییر کرده است. چه برنامه‌ای دارید که کوتاه شدن زمان فعالیت بانک صدمه‌ای به خدمات مردم نزند؟


بانک دی در چارچوب وظایفی که از طرف کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی دارد وقتی از طرف دولت مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود برای تغییر ساعت کار، در جهت آن دستورالعمل صادر می‌کند. بنابراین از روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ساعت حضور کارکنان بانک دی از ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ بعداز ظهر، ساعت ارائه سرویس هم از ۷ صبح تا ۱۳:۱۵ بوده است.


درجهت ارائه خدمت قطعا تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا هیچگونه کوتاهی صورت نگیرد ولی خدمات غیرحضوری هم وجود دارد. به این معنا؛ تمامی مشتریان و مردم عزیز که با بانک دی سروکار دارند، می‌توانند از طریق خدمات غیرحضوری و دستگاه‌های ATM امور بانکی خود را انجام دهند.


انتهای خبر

0
0