پایگاه خبری انتخاب
1400/07/14
08:18
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه / خبر تعطیلی دفتر نمایندگی رهبری در باکو صحت دارد؟ / استاد «طناز...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه / خبر تعطیلی دفتر نمایندگی رهبری در باکو صحت دارد؟ / استاد «طنازی در عین جدیت» درگذشت / ایران مواضع خود درمورد قفقاز را با روسیه هماهنگ می کند



در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




سه توافق مهم ایران و ارمنستان


معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسات موثر با مقامات ارمنستان و حل مشکل وسایل نقلیه ترانزیتی در منطقه گوریس خبر داد و گفت: با مقامات کشور ارمنستان سه تصمیم مهم گرفته شد، اول آنکه کریدور شمال به جنوبی که کشور ما را از مرز نوردوز به کشور ارمنستان و از آنجا به کشور گرجستان متصل می‌کند و راه ارتباط با قفقاز است حتما باید باز نگه داشته شود، دوم آنکه از این طریق راه جایگزین آن طی یک ماه آینده قابل استفاده برای وسایل نقلیه ترانزیتی باشد همچنین بتوانیم همان محور قدیمی و دو نقطه‌ای که داخل خاک آذربایجان قرار گرفته طراحی جدیدی انجام بشود تا به عنوان یک راه جایگزین در محور قدیم مورد استفاده قرار بگیرد.




خبر تعطیلی دفتر نمایندگی رهبری در باکو صحت دارد؟


خبرگزاری تسنیم نوشت: مسجد و دفتر نمایندگی حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در باکو روز سه شنبه پلمپ و به دستور مقامات جمهوری آذربایجان تعطیل شد. اما سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با تکذیب تعطیلی دفتر نمایندگی حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در باکو اعلام کرد که این دفتر تعطیل نشده، بلکه حسینیه رایزنی فرهنگی به دلیل محدودیت‌های کرونایی بسته شده است.




پیشنهاد ایران به پدر الهام علی‌اف که نپذیرفت


سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ما آزادسازی اراضی آذربایجان که به مدت ۳۰ سال در اشغال بود را می‌ستاییم، البته از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف، رئیس‌جمهور فقید آذربایجان این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیروهای مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌شده را به دست نیروهای خود آزاد سازد که متاسفانه از سوی وی پذیرفته نشد و نتیجه آن اتکای بیشتر آذربایجان به قدرت‌های بیگانه و توسل به نیروهای خارجی گردید.




آخرین آمار کرونا در ایران


بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دوازدهم تا ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۲۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۱ نفر رسید. متاسفانه ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۱ هزار و ۵۶۳ نفر رسید.




استاد «طنازی در عین جدیت» درگذشت


فتحعلی اویسی که چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح سه شنبه، ۱۳ مهرماه درگذشت. فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود. او در سریال طنز «بدون‌شرح» با ارائه یک بازی متفاوت در عین جدیت طنازی خاصی از خود به نمایش گذاشته بود.




پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه


سایت خبری "عربی پست" مستقر در ترکیه به نقل از منابع آگاه در عراق در گزارشی نوشت: پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه با عبور از کربلا از سوی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در مذاکرات اخیر ایران و سعودی در بغداد ارائه شد و دو طرف از آن استقبال کردند.




ایران مواضع خود درمورد قفقاز را با روسیه هماهنگ می کند


حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مواضع خود را در مورد تحولات قفقاز هماهنگ می کنیم. او افزود :ما انتظار داریم روسیه نسبت به تغییرات احتمالی در مرزهای کشورها در منطقه واکنش و حساسیت نشان دهد.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0