ایبنا
1401/01/10
14:46
سبزپوشی بورس پیش از تعطیلی سه روزه بازار

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۸۸۷ واحدی معادل ۱.۲۶ درصد، به یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۳۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۶۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۹۴ واحدی، به رقم ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۹۸۲ واحدی، عدد ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۵۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۵۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۲۸۶۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۹۹۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۷۹۸۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، نوری، فولاد، رمپنا و جم با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، وغدیر، کگل و شستا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۳۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۵ هزار و ۷۳۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فارس(صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با ۱۲.۶۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دپارس، سغرب، کرماشا و فپنتا بود. همچنین نماد معاملاتی پردیس (سرمایه گذاری پردیس) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثامان، سخزر، پرداخت و کترام قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0