بورس۲۴
1401/12/23
14:24
فقط ۲۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد/ لیست سرخطی های بازار فردا...

تراز پول خرد امروز در نهایت منفی ۲۰ میلیارد تومان ثبت شد. این تراز در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار اما منفی ۴۳۰ میلیارد تومان بود.

فقط 20 میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد/ لیست سرخطی های بازار فردا...

بورس۲۴ : امروز خریداران حضور فعالتری در بازار داشتند. پس از اتمام زمان معاملات، ۷۴ صف خرید و ۳۳ صف فروش در ماشین باقی ماند. تعداد سرخطی های خرید نسبت به روز قبل بیشتر شده اما تعداد سرخطی های فروش بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


طی روز جاری ارزش معاملات خرد با حدود ۸ درصد رشد نسبت به دیروز به محدوده ۵,۵۵۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات امروز مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، شیمیایی، بانکی، انبوه سازی و سیمانی بود.


تراز پول خرد امروز در نهایت منفی ۲۰ میلیارد تومان ثبت شد. این تراز در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار اما منفی ۴۳۰ میلیارد تومان بود.


اگر معاملات صندوق های سهامی قابل معامله در بازار را نیز در نظر بگیریم ارزش معاملات خرد حدود ۶,۲ همت و تراز پول خرد مثبت ۹۸ میلیارد تومان بود.


گروه های مخابرات، فعالیت های کمکی مالی، هتل و رستوران و انبوه سازی در صدر لیست بیشترین ورود پول خرد قرار گرفتند. در مقابل گروه های بانکی، شیمیایی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و خودرو و ساخت قطعات عمده ترین خروج پول خرد را متحمل شدند.


بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی شامل نمادهای اخابر، خاور، سصفها، گلدیرا، وآذر، کسرام، گدنا، ثفارس، بورس و بازرگام بودند. عمده ترین حمایت حقوقی ها را هم در نمادهای سباقر، دی، خبنیان، خزامیا، شیران، خودرو، شستا، فنفت، وبملت و خگستر شاهد بودیم.


در پایان شاخص کل ۱ع۳۶۴ واحد رشد را ثبت کرد و به محدوده ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار واحد نزدیک شد. شستا، اخابر و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت و فارس، ومعادن، شخارک و کگل عمده ترین اثر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن با حدود ۲ هزار واحد افزایش در ارتفاع ۵۴۱ هزار واحد آرام گرفت. شاخص فرابورس هم فقط یک واحد مثبت خورد. بپاس و وسپهر بیشترین اثر منفی و گلدیرا، دماوند، دی، ارفع و فرابورس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.


سهم حقیقی ها از کل خریدهای امروز ۷۳,۵ درصد و از کل فروش ها ۷۴,۳ درصد بود. حقوقی ها در بخش خرید به میزان ۲۶,۴ درصد و در بخش فروش ۲۵,۷ درصد حضور داشتند.


0
2
3
0
0
0
8
9
9
0
0
0
انتهای خبر

0
0