آکادمی هلاکوئی
1401/05/15
18:40
این کلاهبرداری با هدف قرار دادن کاربران Uniswap، توانست ۳۰ هزار دلار در یک روز به سرقت ببرد

توسعه‌دهنده ناشناس پروتکل لنز و یکی از بنیان‌گذاران…

توسعه‌دهنده ناشناس پروتکل لنز و یکی از بنیان‌گذاران صندوق Chainstride Capital VC یک کمپین کلاهبرداری در یوتیوب را که بر روی کاربرانی متمرکز شده بود که سعی می‌کردند از حداکثر ارزش استخراج‌پذیر اتریوم (MEV) بهره‌مند شوند، از بین برد.


چرا تلاش برای کسب درآمد “۱۰۰۰ دلار در روز در Uniswap” از طریق یوتیوب ایده بدی است؟


مهندس و سرمایه‌گذار، @_apedev که در استراتژی های MEV متخصص است، در توییت اخیر خود به دنبال‌کنندگان در مورد کلاهبرداری جدیدی که در یوتیوب به راه افتاده هشدار داد.


2022 08 06 19 02 27 This Eccentric Scam Targeting Uniswap UNI Users Netted Malefactors 30K Per Da - این کلاهبرداری با هدف قرار دادن کاربران Uniswap، توانست 30 هزار دلار در یک روز به سرقت ببرد

در ویدیوی منشن شده توسط @_apedev، آموزشی نحوه ایجاد یک ربات MEV را نشان می‌دهد، ابزار خودکاری که به عنوان یک نوع ابزار معاملاتی آربیتراژ برای بهره‌مندی از MEV عمل می‌کند.


ظاهرا این “ربات” می‌تواند به صاحبش کمک کند تا با “شکار” سفارشات Uniswap (UNI) بیش از ۱۰۰۰ دلار درآمد کسب کند. همانطور که توسط نویسنده توضیح داده شده است، این نرم افزار در واقع کیف پول‌ها را تخلیه می‌کند و پول را به آدرس‌های کلاهبرداران می‌فرستد.


تا زمان انتشار این مقاله، ویدیوی مورد نظر همچنان در یوتیوب فعال و قابل دسترسی است. در عرض دو هفته، این ویدیو بیش از ۳۳۰،۰۰۰ بازدید و ۲۱،۰۰۰ لایک داشته است. با این حال، آمار آن ممکن است جعلی باشد: همه کامنت‌های زیر ویدیو به صورت خودکار و از یک ربات در ترکیه ارسال شده است.


کلاهبرداری‌های یوتیوب با وجود زمستان کریپتو همچنان سودآور هستند


همچنین @_apedev موفق شد آدرس اتریوم مرتبط با مغز متفکر این کمپین کلاهبرداری را از بین ببرد. در عرض ۲۴ ساعت آنها توانستند بیش از ۳۰،۰۰۰ دلار از یوتیوبرهای حریص تخلیه کنند.


این بدان معنی است علیرغم اینکه بازارهای رمزارزی در وضعیت نزولی به دام افتاده‌اند، اما کمپین‌های کلاهبرداری یوتیوب همچنان سودآور هستند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0