اسمارت بورس
1399/08/21
19:13
گزارش بازار امروز - ۲۱ آبان ۹۹ 🔹شرایط بازار امروز نسبت به روزهای گذشته بهتر شده بود و فروشنده‌ها در قیمت‌های پایین حاضر به فروش سهام خود نبودند و ...

گزارش بازار امروز - ۲۱ آبان ۹۹



🔹شرایط بازار امروز نسبت به روزهای گذشته بهتر شده بود و فروشنده‌ها در قیمت‌های پایین حاضر به فروش سهام خود نبودند و برخلاف روزهای گذشته صف خرید هم عرضه قوی نداشت . این اتفاق نشان میدهد که کم کم میتوان شاهد کاهش فشار عرضه باشیم و نمادها متعادل شده و بازار به حالت عادی بازگردد. امروز در گروه #پالایشی هم شاهد افزایش تقاضا بودیم و #شتران با صف خرید همراه شد. در حالی این جو را در بازار شاهدیم که در روزهای اخیر شاهد ورود پول حقوقی به بازار سرمایه بودیم و رفته رفته حقیقی‌ها نیز خریدهای خود را آغاز کرده‌اند. در گروه #فلزات امروز #فملی ،#فخوز و #کاوه با صف خرید همراه شدند. در گروه خودرویی #خپارس ، #خساپا و #خودرو صف خرید تشکیل دادند. در گروه پتروشیمی نیز #پارس ، #آریا ، #نوری و تعداد زیادی از سهام گروه صف خرید داشتند و این‌ها نشان از ارزندگی بازار در این محدوده است.


🔹شاخص کل امروز سبز رنگ بود و با ۹۱۱۹ واحد رشد به ۱.۲۲۱ میلیون واحد رسید.


🔹شاخص هم وزن هم رشد اندکی داشت و در ۳۶۴ هزار واحد ماند.


🔹سه نماد #فملی ، #کگل و #فولاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.


🔹سه نماد #شبندر ، #شیران و #انرژی۳ بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.


🔹مجموع ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس ۱۳۷،۲۹۴ میلیارد ریال بود. در معاملات امروز ۲۲۵ میلیارد تومان توسط حقوقی‌ها وارد بازار شد.


🔹#دلار نقدی در حال حاضر در قیمت ۲۷,۳۵۰ تومان معامله می شود.


🔹 در بازارهای جهانی کشف واکسن باعث رشد #نفت و کامودیتی ها شده است و #انس را تحت فشار قرارداده است.


🔹مدیر پذیرش فرابورس ایران در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد: پذیرش ۲۷ شرکت در فرابورس در ۳ ماه گذشته / پرونده ۳۰۰ شرکت در حال بررسی است.


🔹دکتر قالیباف اصل در گفتگو با سنا: لزوم تعامل در تعیین بهینه نرخ سود بدون ریسک / رویکردها در خصوص جایگاه بازار سرمایه اصلاح شود. یکی از مهمترین متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه نرخ سود بدون ریسک است که کنترل آن به عهده نهاد ناظر بازار پول است. تحلیلگران و فعالان بازار مالی کشور نیز متناسب با تغییرات این متغیر مهم، دارایی های مالی را قیمت گذاری می کنند.


🌐

انتهای خبر

0
0