بورس پرس
1400/06/30
00:00
رشد اقتصادی ۷.۶ درصدی با تکیه بر نفت / رشد منفی ۱۳.۸ درصدی صنایع و معادن

مرکز آمار ایران با اشاره به رشد اقتصادی ۷.۶ و ۴.۶ درصدی در سه ماه اول سال ، رشد صنایع و معادن را منفی ۱۳.۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مرکز آمار ایران بر اساس آخرین نتایج حساب‌های ملی فصلی اعلام کرد: محصول ناخالص داخلی (GDP) به قیمت ثابت سال ۹۰ در سه ماه اول سال جاری با و بدون نفت به بیش از ۱۷۰۰ و ۱۵۰۰ میلیارد ریال رسید. در حالیکه در فصل مشابه سال قبل ۱۶۰۰ و ۱۴۰۰ میلیارد ریال بود که نشان از رشد ۷.۶ و و ۴.۶ درصدی دارد.


بر اساس این گزارش ، طی بهار ، گروه کشاورزی رشد منفی ۴.۵، صنایع و معادن ۱۳.۸ و خدمات ۴.۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشتند.


محاسبات فصلی مرکز آمار ایران در قالب ۱۸ بخش اصلی متشکل از ۴۲ رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی ISIC.Rev۴ انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر مجموعه های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنایع و معادن شامل زیر بخش‌های استخراج نفت و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تامین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است.


گروه خدمات هم شامل عمده وخرده فروشی، فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا، حمل ونقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیت‌های مالی و بیمه، مستغلات، کرایه وخدمات کسب و کار، دامپزشکی، اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایرخدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی است.


اطلاعات تفصیلی در زمینه حساب‌های ملی سه ماهه اول سال جاری از طریق درگاه ملی آمار در قسمت داده‌ها و اطلاعات آماری / حساب‌های ملی / جداول آماری / زیر گروه حساب‌های ملی فصلی، قابل دسترسی است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0