حمید کوشکی (تحلیل بنیادی)
1399/12/04
22:26
بی پرده جالب است که ۲۵٪ منفی خوردن بانک دی را دلیلی برای حمایت از وجود دامنه نوسان می دانند و خب هر چه کمتر بهتر !! اکونومیست اعلام می کند هر پد...

بی پرده



جالب است که ۲۵٪ منفی خوردن بانک دی را دلیلی برای حمایت از وجود دامنه نوسان می دانند و خب هر چه کمتر بهتر !!



اکونومیست اعلام می کند هر پدیده ۲ لایه دارد. افراد عادی لایه بیرونی را می بینند و کارشناسان لایه درونی.



خب در مورد بانک دی لایه بیرونی ۲۵٪ منفی خوردن هست. اما لایه درونی رو میشه با این سوال پیش برد:


قیمت ۳ هزار تومانی که مبنای ریزش بود، ارزش سهام بانک دی بوده؟ حالا موضوع بانک دی به کنار، چون ممکن است فردا صبح بلند شویم و ببینیم معاملات باطل شده است !!



خیلی ناراحت کننده است که امروز بانک دی ۲۵٪ یکباره سقوط قیمتی داشته. اما ناراحت کننده تر این است که به لایه بیرونی توجه می کنند و متاسفانه سرمایه گذار را در مسیر اشتباه نگه می دارند، مسیری که در آینده و مجدد در نمادی دیگر زیان سنگین تری می زند. شاید شنیدن این گفته ها برای سهامداران بانک دی به مانند بنزین ریختن روی آتش است !! پوپولیست در جای جای بازار سرمایه و فضای مجازی ریشه کرده است و در حال انتشار چیزی است که دل سهامداران را خنک کند، چیزی را می گوید که آنها دوست دارند و... و متاسفانه سهامداران را از فضای تامل و مسیر درست سرمایه گذاری دور می کند.



نظر سنجی دنیای اقتصاد نشان داد افرادی که بنیادی به قضایا توجه می کنند بخش کوچکی از بازار هستند (و حتی کشور) و همین موضوع اثرات مخربی در بازار (و‌کشور) دارد. نبود نگرش و تفکر درست است که اجازه می دهد افرادی بال و پر بگیرند (چه در بورس و چه در کشور) که بدون توجه به ریشه اصلی مشکلات پیشنهاد برای حل مشکل بدهند !!


نتیجه آن چیست؟ نتیجه چیزی نیست جز پنهان شدن پشت کلمه « حمایت از مردم» و طرح پیشنهاداتی به کام دلال ! اینجا در بورس هم دقیقا همین است، عده ای با پنهان شدن پشت کلمات سهامدار دوست و نگه داشتن ظاهر قضیه که مثلا دلمان به حال سهامدار می سوزد با نابود کردن مسیرهای درست سرمایه گذاری از طریق پرحرفی و تنها پست های کیفی ( نه کمی) دل امروز سهامدار را خنک می کنند اما آینده بازار را نابود.

انتهای خبر

0
0