اقتصاد آنلاین
1400/03/11
12:58
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز(۱۱خرداد) / بانکی ها همچنان با بی اقبالی مواجه هستند

افراد حقیقی در بورس امروز ۳۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام دماوند بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۳۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۳۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی ۶۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فرآورده‌های نفتی» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «مواد و محصولات دارویی» و «استخراج کانه‌های فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «دماوند»، «وبملت» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «فجر» و «فپنتا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری تولید نیروی برق دماوند حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری حدود ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۶۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی11.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع11.03.1400
انتهای خبر

0
0