سهم گلچین
1401/03/17
22:38
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ اقبال حقیقی‌ها به نمادهای سیمانی رسید 🔹در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار س...

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ اقبال حقیقی‌ها به نمادهای سیمانی رسید



🔹در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند . ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۷۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۵درصد یعنی هزار و ۳۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.



🔹بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «سایر محصولات کانی غیرفلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.



🔹سه نماد #فملی، #حکشتی و #وبملت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #کایزد، #پلاستح و #سپاها معطوف بود.



🔹مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران معادل ۶۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرانسوز یزد با برتری ۱۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.



🔹امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۳۰میلیارد تومان بود.



بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز/ سقوط ۲۰ درصدی ارزش کل معاملات



🔹امروز در مجموع حدود سه هزار و ۷۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #فولاد، #حکشتی، #خگستر، #ددانا و #شپنا به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.



🔹در دومین روز معاملاتی هفته معادل ۹۰میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان دست به دست شد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از معاملاتی به ارزش ۸۱میلیارد تومان دوم شد و سهام گسترش سرمایه‌گذاری ‌ایران خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



🔹بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۴۲۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۳۸۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.



🔹امروز ۶.۴درصد از کل سهام آلومراد (#فمراد) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۱۷درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در هیچ سهمی به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۶۵نماد نخست اختصاص داشت.

انتهای خبر

0
0