پارسیس تحلیل
1400/07/21
08:00
#نفت ⚠️قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت نگرانی ها مبنی بر افزایش شدید قیمت زغال سنگ و گاز طبیعی در چین ، هند و اروپا باعث نگرانی از کند شدن رشد جه...

#نفت



⚠️قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت نگرانی ها مبنی بر افزایش شدید قیمت زغال سنگ و گاز طبیعی در چین ، هند و اروپا باعث نگرانی از کند شدن رشد جهانی و کاهش تقاضای نفت شد.



ارزش دلار نزدیک به بالاترین سطح یک سال گذشته است و باعث افزایش فشار بر قیمت نفت شده است .



🔅بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از ۱۲ سنت افزایش در روز سه شنبه ، امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۷۹.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.


بهای معاملات آتی نفت برنت با ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.



صندوق بین المللی پول روز سه شنبه چشم انداز رشد برای ایالات متحده و سایر اقتصادهای بزرگ رابا توجه به نگرانی از اختلال در زنجیره تامین و افزایش هزینه ها که مانع از بهبود اقتصاد جهانی پس از کرونا می شود منتشر کرد.


با این حال ، سرمایه گذاران،همچنان بر این موضوع متمرکز هستند که آیا افزایش قیمت گاز و زغال سنگ منجر به تقاضای بیشتر برای محصولات نفتی برای تولید برق می شود یا خیر.



❗️تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی می گویند: "انتظارات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه قیمت بالای گاز و زغال سنگ حرارتی به احتمال زیاد تقاضا برای سوخت های جایگزین مانند گازوئیل و نفت کوره را افزایش می دهد."



❓بازار همچنین منتظر اطلاعات موجودی نفت ایالات متحده است



تحلیلگران نظرسنجی رویترز تخمین می زنند که موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی ۸ اکتبر ۱۰۰۰۰۰ بشکه افزایش یافته است که سومین افزایش هفتگی متوالی را نشان می دهد.



همچنین تخمین زده اند که ذخایر بنزین حدود ۱۰۰۰۰۰ بشکه افزایش یافته است ، در حالی که موجودی های تقطیر ، که شامل گازوئیل ، روغن حرارتی و سوخت جت است ، حدود ۱ میلیون بشکه کاهش یافته است.



اختصاصی از کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0