کانال کدال
1400/03/22
16:07
‍ ‍ ‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپنت 📊 نماد: خپويش (سازه پويش) 📝 معرفی شرکت: صنایع و قطعات الکترونیکی همواره به عنوان نماد تغیی...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپنت



📊 نماد: خپویش (سازه پویش)



📝 معرفی شرکت:


صنایع و قطعات الکترونیکی همواره به عنوان نماد تغییر و پویائی در عصر امروز شناخته می شوند و در همین راستا شرکت سازه پویش با درک سیاستهای کلان کشور در زمینه ساخت و خودکفایی در داخل کشور و خلاء موجود در حوزه الکترونیک و پتانسیل بالای دانش آموختگان در این حوزه، توسط گروهی از سهامداران به رهبری گروه عظام در سال ۱۳۷۶ تاسیس گردید. این شرکت فعالیتهای اصلی خود را با استخدام نخبگان حوزه الکترونیک و راه اندازی واحد R&D جهت شناسایی نیازهای الکترونیکی مشتریان و طراحی محصولات مطابق خواسته مشتریان آغاز نمود و از همان زمان، شروع به ساخت اولین سایت تولیدی خود در شهرک صنعتی اشتهارد نمود و در همین راستا در سال ۱۳۷۸ با طراحی و تولید اولین محصول خود با نام تجاری SPCO به بازار معرفی گردید. شرکت سازه پویش بزرگترین واحد تولیدی گروه قطعات خودرو عظام و با تولید محصولات متنوع ، بزرگترین تامین کننده سیستمهای الکترونیکی و مکاترونیکی برای خطوط OEM می باشد این شرکت درمسیر جهانی شدن با بهره برداری از دانش فنی واستانداردهای بین المللی طراحی وساخت و همچنین همکاری با شرکت های معتبر خارجی از جمله Bosch ,Benteler,Mobis,PanaSonic,Daesung به یکی از معتبرترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیک ، مکاترونیک و پلیمر در کشور تبدیل شده است.



✳️ طرح های توسعه:——-



❇️ ترکیب درآمدی شرکت:


🔹درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۲۰۶۷.۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۳٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۱۹۳۸.۵ میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۴٪ افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۱.۱ میلیارد تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۲٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است .میزان بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ برابر ۴۳.۲٪ درصد می باشد در حالی که در سال ۹۸ برابر ۳۹.۶٪ بوده است که نسبت به سال گذشته ۳.۶٪ افزایش یافته است.نسبت ROE صنعت عدد ۲۶٪ را نشان می دهد و ROE شرکت ۱۷.۲ درصد بالاتر از متوسط صنعت است. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت نشان دهنده کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است. این نسبت در سال ۹۸ برابر ۳.۱۰ بوده و در سال ۹۹ برابر ۴.۱۷ بوده است و شاهد رشد ۱.۰۷ گردش دارایی ها می باشیم. علت افزایش این نسبت رشد بیشتر درآمد نسبت به دارایی های شرکت می باشد.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. نسبت اهرم مالی در سال ۹۹ عدد ۶.۰۶ نشان می دهد و در سال ۹۸ برابر ۳.۱۰ بوده است و بیانگر رسد ۲.۹۶ اهرم مالی است که علت افزایش این نسبت رشد بیشتر دارایی های شرکت نسبت به حقوق صاحبان سهام می باشد.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۴.۱٪ به ۲٪ کاهش پیدا کرده است.



✅همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر رشد ROE، رشد گردش دارایی و اهرم مالی شرکت می باشد. البته کاهش حاشیه سود خالص شرکت توانسته مقداری از رشد ROE را کاهش دهد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #خپویش ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:

انتهای خبر

0
0