اقتصاد آنلاین
1400/03/18
13:01
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۱۸خرداد) / اقبال ۶۵میلیاردی حقیقی ها به وبملت

افراد حقیقی در بورس امروز ۲۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی و همچنین سهام غکورش بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۲۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۰درصد یعنی ۹۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «زراعت و خدمات وابسته» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «غکورش»، «غصینو» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وبملت»، «فروی» و «فزرین» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری صنعت غذایی کورش حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک ملت با برتری حدود ۶۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۶۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی18.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع18.03.1400
انتهای خبر

0
0