بورس۲۴
1401/03/02
13:11
فرار حقیقی ها از بورس

ارزش معاملات خرد حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روزهای قبل رشد قابل توجهی داشت. اما امروز شاهد خروج ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سرمایه های حقیقی ها از بازار بودیم.

فرار حقیقی ها از بورس

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روزهای قبل رشد قابل توجهی داشت. اما امروز شاهد خروج ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سرمایه های حقیقی ها از بازار بودیم.


بیشترین فروش هایی که حقیقی ها انجام دادند در نمادهای فولاد، خگستر، فملی، شپنا، شبندر، شتران، خساپا، وبملت، شستا و وساپا بود. اما عمده ترین خریدهای حقیقی در نمادهای فروسیل، وآفر، سفار، میدکو، وآذر، اسیاتک، وسنا، ولقمان، خموتور و اعتلا صورت گرفت.


در روز جاری گروه اطلاعات و ارتباطات ورود نقدینگی حقیقی را تجربه کرد اما گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، بانک ها و موسسات، بیمه و دارویی متحمل بیشترین خروج سرمایه های خرد شدند.


حقیقی ها بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان نقدینگی وارد صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت قابل معامله در بازار کردند.


در نتیجه بازار امروز، شاخص کل بیش از ۲۵ هزار واحد معادل ۱,۵۸ درصد افت کرد و به ارتفاع یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحد برگشت. شاخص کل هم با کاهش ۸ هزار و ۷۳۲ واحد در محدوده ۴۳۲ هزار واحد آرام گرفت. نماگر بازار فرابورس نیز ۲۴۳ واحد قرمز را نشان داد.

انتهای خبر

0
0