آکادمی هلاکوئی
1400/09/27
16:00
جاستین سان با کناره گیری از بنیاد TRON، از انحلال آن تا سال ۲۰۲۲ خبر داد

در یک رویداد غیر منتظره و غافلگیری کننده…

در یک رویداد غیر منتظره و غافلگیری کننده ، جاستین سان(Justin Sun)، بنیانگذار شبکه ترون(TRON) ، از سمت مدیر عاملی بنیاد TRON استعفا داد. آقای سان با ارسال نامه ای به وب سایت ترون ، عموم را از تصمیم نهایی خود مطلع کرد و عنوان کرد که هم اکنون ، زمان ورود به سایر پروژه ها فرا رسیده است.


“یک زیرساخت #مالی فراگیر وجامع که متعلق به بشر است باید #نامحدود، #غیرمتمرکز و #بدون مرز باشد. ایجاد یک رابطه هماهنگ تر با حوزه های بین المللی قضایی و نظارتی ، نقطه عطف بعدی این صنعت است.”


– جاستین سان (@justinsuntron) ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱(۲۶ آذر)


آقای سان در این نامه سرگشاده به جامعه TRON (#TRONICS) خطاب کرد و بیانات خود را در زمینه اقدام غافلگیر کننده خود ،به اشتراک گذاشت:


“من همیشه آرزو داشتم که نسبت به روزهای اولیه‌ام به یک کارآفرین موفق و یک رهبر موثر تبدیل شوم. همچنین اشتیاق داشتم که چشم‌اندازی از یک امپراتوری تجاری و سودآور که نیازها و رضایت مشتریان، سهامداران و کارمندانم را برآورده می‌کند ، ایجاد کنم. این طور شد که به طور تصادفی ،یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز به نام TRON ساخته شد. اگرچه به طور تصادفی خلق شد ، اما TRON به یکی از نخستین جوامع سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) در تاریخ بشر تبدیل شد. از آن زمان ، هرگز از تصمیم و انتخابم در راستای خلق TRON پشیمان نشده ام.”


از سوی دیگر، آقای سان از انحلال کامل بنیاد ترون تا سال آتی خبر داد. البته ، این تصمیم پیشتر در ۲۵ ژوئیه(۳ مرداد) سال جاری گرفته شده بود. این اطلاعات به دنبال اعلام آقای سان مبتنی بر منصوب شدن وی به عنوان سفیر دولت گرانادا در سازمان تجارت جهانی در ژنو ، افشا می شود. آقای سان از این پس ، در این سمت فعالیت خود را ادامه خواهد داد.


گفتنی است که جاستین سان علاوه بر سمت مدیر عاملی سابق TRON، پیشتر به عنوان مدیر عامل شرکت Rainberry که قبلا با نام BitTorrent شناخته می شد، فعالیت میکرد. شرکت Rainberry سپس در سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷) توسط TRON خریداری شد و این شرکت به عنوان زیر مجموعه شرکت ترون شناسایی شد.


به گفته آقای سان، تصمیم به کناره گیری از TRON به دلیل ایجاد “منافع بیشتر برای جامعه” گرفته شده است. کناره گیری از سمت بنیانگذاری جامعه ای پر رونق که تمام اختیارات کاربران، دارایی ها و داده ها سلب می کند، در نهایت برای این جامعه مفید خواهد بود.


به دنبال اعلام این خبر، سه سوپر نود مطرح با نام های “justinsuntron”، “BitTorrent” و “μTorrent”که توسط Sun منتخب اعلام شده بودند ، حذف و از شبکه فنی TRON خارج خواهند شد. در نتیجه، جامعه TRON در راستای جایگزینی آنها ، به ۲۷ نماینده جدید رای خواهد داد.


با وجود کناره گیری وی از ترون،آقای سان قول داد که به حمایت و ترویج شرکت ترون و جامعه غیرمتمرکز آن ادامه خواهد داد.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptodaily.co.uk


انتهای خبر

0
0