تحلیل کاربردی هلالات
1400/07/25
12:22
#وبانک سال مالی وبانک منتهی به اسفندماه است. این شرکت سرمایه اسمی 27.25هزار میلیارد ريالی دارد. واسطه‌گريهاي مالي و پولي 26درصد، محصولات غذايي و ...

#وبانک



سال مالی وبانک منتهی به اسفندماه است. این شرکت سرمایه اسمی ۲۷.۲۵هزار میلیارد ریالی دارد. واسطه‌گریهای مالی و پولی ۲۶درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی ۱۴.۸۴درصد، محصولات شیمیایی ۱۴.۹درصد، سیمان ۷.۴۸درصد، سرمایه گذاریها ۶.۱۳درصد انبوه سازی ۶.۴۳ از مجموع بهای تمام شده پرتفوی سرمایه گذاری وبانک را تشکیل داده است.



ازان جهت که بازده صنایع بسیار متفاوت بوده لذا ۴۸درصد پرتفوی بورسی شرکت بر اساس ارزش بازار به گروه شیمیایی تعلق دارد و انحراف با اهمیتی نسبت به بهار تمام شده نشان می دهد.



پتروشیمی اراک


توسعه صنایع بهشهر


شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان


ایران ترانسفو


سرمایه گذاری توسعه ملی گ


روه صنعتی بارز


شرکت ملی کشت وصنعت ودامپروری پارس


سرمایه گذاری نیروگاهی ایران (سنا)


سرمایه گذاری شفا دارو


بورس کالای ایران


سیمرغ


دوده صنعتی پارس


فولاد مبارکه



به ترتیب مهمترین شرکت های بورسی وبانک هستند البته پتروشیمی اراک به تنهایی ۵۰درصد ارزش پرتفوی فوق را تشکیل می دهد. بهای تمام شده پرتفوی غیر بورسی نیز بالغ بر ۲همت است.



جمع پرتفوی بورسی و غیر بورسی شرکت بالغ بر ۴۵همت و ارزش بازار وبانک کمتر از ۲۴همت است ضمن اینکه بیش از ۸همت حقوق صاحبان سهام در ترازنامه سه ماهه ثبت شده است.



این شرکت در سال گذشته ۴.۷همت سود خالص داشت که ۱.۴همت آن مدیون فروش سرمایه گذاری ها بود. با توجه به افزایش سود زیرمجموعه ها، انتظار داریم که در یک شرایط محافظه کارانه و با تداوم سیاست تقسیم سود قبلی، سود قابل تکرار وبانک (بدون در نظر گرفتن سود فروش سهام) همچنان در محدوده ۵همت باقی بماند خصوصا که انتظار می رود بیش از ۳همت سود توسط شاراک به وبانک پرداخت شود.



ازین زاویه وبانک با کمتر از ۲۴همت مارکت، حدود ۵همت سود داشته و تقریبا در محدوده میانه (۵۰درصد) NAV معامله می شود لذا هرچند سهم کم هیجانی است اما به تناسب کم ریسک و مناسب بلند مدت است اما به شدت به آینده شاراک وابسته است.

انتهای خبر

0
0