بورس۲۴
1402/02/16
09:20
نگاهی به تراز مثبت بیمه ملت

بورس ۲۴: بیمه ملت در اولین ماه سال مالی ۱۴۰۲ مجموعا ۱۳۸ میلیارد تومان حق بیمه صادر و مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بابت خسارات وارده به دارندگان این حق بیمه ها پرداخت کرده است. تراز ماهانه عملکرد این شرکت بیمه ای ، مثبت ۲۴ میلیارد تومان محاسبه شده است.

نگاهی به تراز مثبت بیمه ملت

بورس۲۴ : بیمه ملت در اولین ماه سال مالی ۱۴۰۲ مجموعا ۱۳۸ میلیارد تومان حق بیمه صادر و مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بابت خسارات وارده به دارندگان این حق بیمه ها پرداخت کرده است. تراز ماهانه عملکرد این شرکت بیمه ای ، مثبت ۲۴ میلیارد تومان محاسبه شده است.


حق بیمه ثالث اجباری در رده نخست حق بیمه های پرطرفدار این واحد تجاری دیده می شود. عایدی واحد تجاری از محل فروش این حق بیمه ها ، ۳۹.۴ میلیارد تومان ( معادل ۲۸٪ کل درآمد فروردین ماه ) گزارش شده داشت. در فروردین ماه مقایسه ای ، درآمد ناشی از فروش این حق بیمه ، ۴۱.۸ میلیارد تومان ثبت شده است.


همچنین خسارت پرداختی به مشتریان ( ثالث اجباری ) در این دوره با افزایش ۸۹٪ نسبت به مقطع مشابه از ۸.۵ به ۱۶.۱ میلیارد تومان رسیده است. تراز فروردین ماه این سرفصل بیمه ای ، مثبت ۲۳.۲ میلیارد تومان محاسبه شده است.


شرکت دو طرح بیمه زندگی ( اندوخته دار و غیر اندوخته دار ) به مشتریان خود ارائه می نماید. در فروردین ماه ۱۴۰۲ ، از محل فروش بیمه های زندگی مجموعا ۲۹.۶ میلیارد تومان درآمد عاید واحد تجاری شده که ۲۸.۹ میلیارد تومان از محل فروش بیمه زندگی از نوع اندوخته دار و مابقی ( ۶۲۱ میلیون تومان ) از محل نوع غیز اندوخته دار حاصل شده است. لازم به ذکر است که در فروردین ماه مقایسه ای ، درآمد فروش حق بیمه های زندگی ۳۴.۱ میلیارد تومان ثبت شده است. در ماه مقایسه ای ، ۹.۷ میلیارد تومان خسارت به مشتریان این بیمه پرداخت شده است. این رقم در فروردین ۱۴۰۲ به ۶.۷ میلیارد تومان تقلیل یافته است. تراز این سرفصل بیمه ای در فروردین ۱۴۰۲ ، مثبت ۲۲.۸ میلیارد تومان محاسبه شده است.


بیمه بدنه خودرو در رده سوم حق بیمه های پرفروش شرکت جای گرفته است. در فروردین ۱۴۰۲ ، مبلغ ۱۹.۷ میلیارد تومان درآمد از محل فروش این حق بیمه شناسایی شده که نسبت به مقطع مقایسه ای ، ۱۲۰٪ جهش داشته است. ( در فروردین ۱۴۰۱ ، درآمد حق بیمه بدنه خودرو ۸.۹ میلیارد تومان گزارش شده است ). مبلغ پرداختی به مشتریان نیز بابت خسارات وارده در فروردین ۱۴۰۲ با افزایش ۱۰۷٪ نسبت به ماه مقایسه ای از ۸.۱ به ۱۶.۸ میلیارد تومان رسیده است. تراز عملکردی این سرفصل در این ماه ، مثبت ۲.۹۲ میلیارد تومان محاسبه شده است.


درآمد این واحد تجاری از محل فروش حق بیمه های درمانی نیز رشد ۱۰۰٪ داشته و از ۷ میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۱ به ۱۴.۱ میلیارد تومان رسیده است. خسارت پرداختی به بیمه شدگان در فروردین ماه ۱۴۰۲ ، ۶۷.۴ میلیارد تومان گزارش شده که نشان دهنده تراز منفی ۵۳.۲ میلیاردی این سرفصل بیمه ای می باشد.


در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:


قیمت پایانی : ۲.۱۵۴ ریال


ارزش بازار: ۱۱۱.۰۲۶ میلیارد


نسبت p/s : ۱.۵۸


بازدهی از ابتدای فروردین ماه : ۴۶٪


نمودار تکنیکالی نیز به شرح زیر است : در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه مورخه ۱۳/۰۲/۱۴۰۲ مجموعا ۵۱.۵ میلیون سهم دست به دست شد. ۴۹.۱ میلیون سهم توسط حقیقی ها و ۲.۴ میلیون سهم توسط حقوقی ها خریداری شده است. تمام عرضه توسط حقیقی های صورت گرفته است. با توجه به رسیدن سهم به منطقه مقاومتی ، حرکت اصلاحی قیمت ، دور از انتظار نیست.



غ
انتهای خبر

0
0