سنا
1401/05/09
11:38
سیمانی‌ها با عرضه ۱.۲ میلیون تن انواع محصول آمدند

عرضه های هفته جاری سیمانی ها یکشنبه ۹ مرداد و دوشنبه ۱۰ مرداد انجام می‌شود. در عرضه های امروز، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۲۳۸ تن انواع سیمان تیپ ۱ و ۲ را روی تابلو معاملات می برند. سیمانی ها تا پایان هفته نخست مرداد امسال، در مجموع نزدیک به ۱۹ میلیون و ۶۵۷ هزار تن انواع سیمان به ارزش ۱۲ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان را در تالار سیمان بورس کالا فروختند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر ، تالار سیمان در بورس کالا امروز یکشنبه ۹ مرداد میزبان عرضه یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۲۳۸ تن انواع سیمان از سوی ۶۶ شرکت سیمانی است.


از کل عرضه های امروز سیمانی ها در بورس کالا، یک میلیون و ۳۸ هزار و ۲۳۸ تن از نوع تیپ ۲، ۹۷ هزار و ۵۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۳۹ هزار و ۵۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۲ هزار تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.


۶۶ شرکت سیمانی که امروز عرضه دارند، به ترتیب بالاترین حجم عرضه، شامل شرکت‌های سیمان آبیک، تهران، سپاهان، ساوه، ارومیه، شاهرود، مازندران، هگمتان، شرق، هرمزگان، خزر، بجنورد، ممتازان کرمان، فیروزکوه، فراز فیروزکوه، صوفیان، عمران انارک، صنایع سیمان سامان غرب، کرمان، گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز، ایلام، آذر آبادگان خوی، مجتمع سیمان غرب آسیا، صنایع سیمان نهاوند، نیزار قم، پیوند گلستان، کارخانجات سیمان لامرد، زاوه تربت، خوزستان، صنایع سیمان شهرکرد، فارس نو، صنایع سیمان گیلان سبز، شمال، جوین، غرب، اردستان و منددشتی هستند.


همچنین شرکت‌های سیمان کاوان بوکان، قائن، اصفهان، آرتا اردبیل، زنجان، داراب، دشتستان، توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، فارس، خاش، باقران، کیاسر، بین‌المللی ساروج بوشهر، خمسه، ساروج اصفهان، دورود، کویر کاشان، لار سبزوار، زابل، سپهر قیر و کارزین، خاکستری نی ریز، کارون، یاسوج، توسعه ماهان کرمان، کردستان، نائین، استهبان، قشم و آباده نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که محصول خود را روی تابلو خواهند برد.


معامله ۱۹.۶ میلیون تنی سیمانی ها تا هفته منتهی به ۷ مرداد


از ابتدای فروردین امسال تا هفته منتهی به ۷ مرداد، در مجموع ۲۳ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۱۷۲ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۶۵ تنی روبه رو و ۱۹ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۹۷۶ تن آن به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان معامله شد.


سیمانی‌ها با عرضه ۱.۲ میلیون تن انواع محصول آمدند

معامله سیمانی‌ها در سال ۱۴۰۰


براساس آمار اعلامی بورس کالا، از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا (از ۹ خرداد سال گذشته) تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.


معامله ۲۷۲ میلیون گواهی سپرده سیمان تا هفته نخست مرداد


از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به ۷ مرداد، در مجموع ۲۷۲ میلیون و ۵۳۱ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۲۷۲ هزار و ۵۳۱ تن سیمان دست به دست شد و ارزش بیش از ۱۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را رقم زد.


سیمانی‌ها با عرضه ۱.۲ میلیون تن انواع محصول آمدند

در سال گذشته نیز که شاهد راه‌اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.



انتهای خبر

0
0