بورس پرس
1400/04/08
14:16
دستاوردهای دولت در بخش صنعت و معدن / تحریم سمبل آزادی ملت

سخنگوی دولت ،تحریم‌های اقتصادی را سمبل آزادی ملت ایران اعلام کرد و درباره دستاوردهای مهم دولت وقت در بخش صنعت و معدن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی ربیعی در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت رفع تحریم های اقتصادی گفت: تحریم‌های تمام‌عیار اقتصادی نماد دیگری از سمبل آزادی ملت ایران است. آزادی از ترس در حق برخورداری از زندگی عزتمندانه و شایسته که هرگز در برابر اقدامات تروریستی و نیات پست تسلیم نشده و نخواهد شد.


وی افزود: دشمن ایران را تحریم کرد تا در بخش صنعت و اقتصاد به زانو درآید. در حالی که در دوران تحریم با ممنوعیت واردات کالا و حمایت از صنعت داخلی، زمینه صادرات بیش از گذشته فراهم شد و صنعت جای بخشی از صادرات نفت را در این سه سال گرفت.


این مقام مسئول ادامه داد: در تبلیغات غیرمنصفانه، دولت را به نگاه به خارج متهم می‌کردند اما دولت با اعتقاد به اصل تعامل و حل مسائل بین الملل، تقویت داخل و مقاومت اقتصادی را فراموش نکرد. رشد اقتصادی در سال ۹۹ و سه ماهه اول سال جاری،گواه بر این ادعا است.


ربیعی گفت: دستاوردهای مهمی در بخش صنعت و معدن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حاصل شد. ۸۹۰۰ شرکت تعطیل احیا و ۶۰۰۰ معدن غیر فعال از طریق واگذاری با برگزاری مزایده‌های قانونی فعال شدند.


وی افزود: ۱۴ میز تعمیق ساخت داخل با ارزبری ۳۱ میلیارد یورویی و تدوین ۴ برنامه اثرگذار شامل لوازم، پوشاک فلزات گرانبها در این هشت سال اجرا شده است.


ربیعی ادامه داد: در دوران جنگ اقتصادی نتایج اقدامات دولت مشخص شد. طی این مدت فروشگاه ها خالی از کالا و تولیدات داخلی نبود. راه‌اندازی ۳۰۵ طرح ملی با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد و اشتغال ۹۲ هزار نفر از سال ۹۲ تا ۹۹، افتتاح مرحله اول طرح شیرین سازی آب و قطعه اول انتقال آب از خلیج فارس به فلات ایران با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومان از دیگر اقداماتی است که آثار آن تا سال های آینده همچنان در بخش صنعت و خدمات باقی خواهد ماند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0