پلکان بورس
1400/07/14
23:02
🔹 نجات خود از دست خود ! کاملا مشخص است که دوری از احساسات در معاملات بسیار دشوار است. در شرایطی که هر فردی با دانش کم یا حتی زیاد بورسی با یک گو...

🔹 نجات خود از دست خود !



کاملا مشخص است که دوری از احساسات در معاملات بسیار دشوار است. در شرایطی که هر فردی با دانش کم یا حتی زیاد بورسی با یک گوشی تلفن و یک صفحه در فضای‌مجازی به رسانه تبدیل می‌شود و صدها نفر او را دنبال می‌کنند، به سختی می‌توان احساسات را کنترل کرد. در ادبیات بازار سهام موارد متعددی برای کنترل کردن این موارد مطرح می‌شود.



روش‌هایی چون داشتن چندین پلن برای سرمایه‌‌گذاری، کسب دانش، مشورت با افراد متخصص، داشتن صبر و نگاه بلندمدت راهکار‌هایی است که برای کنترل احساسات در بازار مطرح می‌شوند. وقتی این به این موارد توجه شود و سهامدار استراتژی و پلن‌های ‌ویژه‌ای برای خود تعیین کند به‌طور حتم می‌تواند احساسات خود را بیشتر مدیریت کند اما نکته مهم دیگری نیز وجود دارد.



و آن تشخیص زمانی است که احساسات بازار را به پیش می‌برند. باید توجه داشت ناواردترین سهامداران هم سرمایه‌‌گذاری خوب و موفق‌ترین آنها نیز سرمایه‌‌گذاری بد هم داشته‌اند. مهم این است که زمان تصمیم‌گیری متوجه باشیم که چه عاملی موجب‌شده تصمیم خاصی بگیریم. کنترل احساسات هنگام معامله بسیار مهم است.



این امر یک بخش از معمای ساختن یک معامله‌گر موفق است. احساسات به هر ترتیب و در هر شرایطی وجود دارند. مساله این نیست که چه احساسی خوب و چه احساسی بد است؛ مساله این است که بدانیم که در چه برهه و زمانی این احساسات هستند که معاملات را پیش می‌برند./زهرا رحیمی



http://T.me/pelekanbourse



انتهای خبر

0
0