تحلیل برای سود
1400/09/15
17:37
📝گزارش بازار دوشنبه 15 آذر ماه 1400 🔴 رفتار نوسانی شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز کاملاً مشهود بود. بطوریکه تحرکات مثبت از سوی خریداران د...

📝گزارش بازار دوشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰



🔴 رفتار نوسانی شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز کاملا مشهود بود. بطوریکه تحرکات مثبت از سوی خریداران در ابتدا باعث شد تعداد نمادهای مثبت بیشتر از منفی ها باشد هر چند که این تحرکات رمقی نداشت و باعث نشد دیگر نمادها نیز با خود همراه کند. در نتیجه شاخص کل با افت ۸۶۵ واحدی به ارتفاع ۱ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۳۷ واحد رسید.



🔴 نمادهای «فملی» «شفن» « فولاد» « شتران» « تیپیکو » بیشترین نقش را در افت بازار بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « اپال » « شپدیس » « وبملت » از تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۲۸ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «سمگا» « زاگرس» « مارون» « آریا» « وهور» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «فرابورس» «فجهان» از نمادهای مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «برکت» «شستا» « انرژی۳» «بورس» «غزر» «کالا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «توسن» «شاروم» «فرابورس» «مدیریت» «سپیدار» «کرمان» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴۶,۸۴۵ میلیارد تومان بود که ۲,۷۶۴ میلیارد تومان آن (معادل ۶ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۷.۱۴ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۵۵۰ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۲۱۸ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۳۲ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۸۶ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۴.۷ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۰.۸ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۲ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۸.۴ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۷۹۰ میلیارد تومان و مجموع صفوف ‌فروش ۵,۱۵۶ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۲۳۶ نماد در محدوده مثبت و ۳۷۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۷.۰۸ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۳۹ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « محصولات شیمیایی » « فعالیتهای کمکی مالی» « فلزات اساسی » «خودرو و ساخت قطعات» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «کالا» «بورس» «انرژی۳» «شستا» «فرابورس» «برکت» «فولاد» «البرز» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « البرز» «فاراک» «خگستر» «کرمان» « پترول» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «فعالیت کمکی به نهادهای مالی» «ساخت محصولات فلزی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « سرمایه گذاریها» «فلزات اساسی» «بیمه و صندوق بازنشستگی » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «وصندوق» «شپدیس» «فسپا» «کاوه» «مدیریت» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «واحیا» «بپاس» «فملی» «فسبزوار» «کگل» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «لپارس » « وصندوق » «سپیدار» ورود پول هوشمند و «پترول» «غدام» «گشان» خروج پول هوشمند داشتند



🔴 نمادهای «وسدید» « خصدرا» « گشان» « تپولا» « ثاژن» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 رئیس کل بانک مرکزی: دسترسی قابل توجه به منابع ارزی؛


خوشبختانه در سال جاری دسترسی این بانک و در مجموع دسترسی سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی بهبود قابل ملاحظه ای داشته است. از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش بینی من این است که در آینده نزدیک اوضاع رو به بهبود خواهد رفت.

انتهای خبر

0
0