اخبار اکس نوین
1400/08/29
00:00
برای اولین بار در دو ماه گذشته شاخص ترس و طمع بیت کوین به محدوده ترس وارد شد

اکس نوین: به دنبال افت اخیر بازار ارزهای دیجیتال که طی آن بیت کوین فاصله‌ای ۲۰ درصدی از اوج خود گرفت، احساسات عمومی میان سرمایه‌گذاران به شدت تغییر کرده و شاخص ترس و طمع برای اولین بار در دو ماه گذشته به محدوده «ترس» وارد شده است. بازگشت دوباره شاخص ترس و طمع به محدوده ترس شاخص ترس و طمع بیت کوین معیار محبوبی است که با سنجش عوامل متعدد در بازار، از جمله نوسانات، حجم معاملاتی، نظرات مطرح‌شده در رسانه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و ... احساسات لحظه‌ای سرمایه‌گذاران نسبت به بزرگترین ارز دیجیتال بازار را می‌سنجد و آن را در قالب عددی از صفر (ترس شدید) تا ۱۰۰ (طمع شدید)…

اکس نوین : به دنبال افت اخیر بازار ارزهای دیجیتال که طی آن بیت کوین فاصله‌ای ۲۰ درصدی از اوج خود گرفت، احساسات عمومی میان سرمایه‌گذاران به شدت تغییر کرده و شاخص ترس و طمع برای اولین بار در دو ماه گذشته به محدوده «ترس» وارد شده است.


شاخص ترس و طمع بیت کوین معیار محبوبی است که با سنجش عوامل متعدد در بازار، از جمله نوسانات، حجم معاملاتی، نظرات مطرح‌شده در رسانه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و … احساسات لحظه‌ای سرمایه‌گذاران نسبت به بزرگترین ارز دیجیتال بازار را می‌سنجد و آن را در قالب عددی از صفر (ترس شدید) تا ۱۰۰ (طمع شدید) بیان می‌کند. این شاخص در طول دو ماه گذشته در محدوده طمع و یا طمع شدید قرار داشت اما با اصلاح اخیر بازار اکنون در وضعیت ترس قرار گرفته است.


شایان‌ذکر است آخرین باری که این شاخص در وضعیت ترس قرار گرفت به روز نخست ماه اکتبر برمی‌گردد که در آن زمان، بیت کوین با قیمت ۴۲۰۰۰ دلار معامله می‌شد. با این حال، ماه اکتبر به خوبی برای بیت کوین سپری شد و اتفاقات خوبی نظیر راه‌اندازی نخستین صندوق قابل معامله بورسی بیت کوین در آمریکا باعث شد تا پادشاه به ۶۵۰۰۰ دلار برسد.


علاوه بر این، در طول دو ماه اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و فدرال رزرو تاکید کردند که آمریکا به دنبال ممنوعیت ارزهای دیجیتال نیست و همین موضوع جان تازه‌ای به بازار کریپتو بخشید. همچنین دولت روسیه نیز تاکید کرد که سرکوب کامل رمزارزها به روشی که چین آن را در پیش گرفته در دستور کار این کشور نیست. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حتی خاطرنشان کرد که بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌توانند روزی به ابزاری برای پرداخت تبدیل شوند.


ده روز نخست ماه نوامبر برای بیت کوین به خوبی سپری شد و حتی پادشاه رکورد ۶۹۰۰۰ دلاری را در این بازه به ثبت رساند و ارزش بازار آن برای اولین بار در تاریخ به ۱.۳ تریلیون دلار رسید. با این حال، صنعت ارزهای دیجیتال در هفته گذشته پس از تصویب قانون زیرساخت مالیات بر ارز دیجیتال با اصلاح قیمتی گسترده مواجه شد و بیت کوین تا حدودی جایگاه خود را از دست داد و همین موضوع باعث شد تا احساسات سرمایه‌گذاران از طمع به ترس تغییر کند.


در حالی که کلمه «ترس» ممکن است برای برخی از افرادی که مایل به ورود به بازار رمزارز هستند مانند یک علامت توقف به نظر برسد، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ترس و یا حتی ترس شدید شرایط خوبی برای ورود به بازار محسوب می‌شود.


به نظر می‌رسد که سومین نهنگ بزرگ بیت کوین نیز همین نظر را داشته چراکه در سه روز اخیر ۱۶۴۷ واحد بیت کوین را با قیمتی کمتر از ۶۰۰۰۰ دلار خریداری کرده است.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0