بورس پرس
1400/09/20
17:50
پذیره نویسی شرکت ۲۴۰ میلیارد تومانی و در شرف تاسیس بیمه زندگی کاریزما از فردا

پذیره نویسی شرکت ۲۴۰ میلیارد تومانی و در شرف تاسیس بیمه زندگی کاریزما از فردا در فرابورس شروع می شود و احتمالا" نماد "کاریزما" بهار ۱۴۰۱ بازگشایی می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، گروه مالی کاریزما در راستای توسعه خدمات و نیازسنجی مشتریان ، اقدام به تاسیس شرکت بیمه زندگی کاریزما کرده تا از طریق انجام عملیات بیمه‌ای نوآورانه و همچنین سرمایه‌گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی که در چارچوب ضوابط بیمه مرکزی است در جهت تکمیل و بهبود هر چه بیشتر خدمات‌دهی در بازار سرمایه گام جدیدی را بردارد.


شرکت "بیمه زندگی کاریزما" در نظر دارد سهام در دست انتشار را از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس و به روش قیمت ثابت، پذیره‌نویسی کند. "کاریز" با هر سهم به ارزش اسمی ۱۰۰ تومان و سرمایه اولیه ۲۴۰ میلیارد تومانی (معادل ۲۴۰۰ میلیون سهم عادی ۱۰۰ تومانی ) است و فردا یکشنبه ۲۱ آذر پذیره‌نویسی خواهد شد.


پیش‌بینی می‌شود نماد شرکت "بیمه زندگی کاریزما" در بازه زمانی چهار الی شش ماه آینده بازگشایی شود.


توضیحات متولی اصلی پدیره نویسی


در این رابطه علی تیموری شندی مدیرعامل گروه مالی کاریزما توضیح داد: این گروه مالی دو سال گذشته در راستای توسعه فعالیت‌ها، تکمیل زنجیره خدمات و ارتقای خدمات به سرمایه‌گذاران ، اقدام به تاسیس شرکت بیمه زندگی کاریزما کرد که بعد از طی فرایند تاسیس و دریافت مجوزها از فردا پذیره‌نویسی انجام خواهد شد.


یکی از موضوعات مهم که تاثیر قابل توجهی بر موفقیت شرکت‌های بیمه زندگی دارد موضوع سرمایه‌گذاری این نوع بیمه است. علاوه بر آن توجه به نوآوری و تمرکز بر افزایش تنوع در انواع خدمات مرتبط با این موضوع نیز از مسائل تاثیرگذار بر موفقیت شرکت‌های بیمه‌ای است.


با توجه به ظرفیت‌های گروه مالی کاریزما در خصوص سرمایه‌گذاری و دسترسی به انواع ابزارها، ظرفیت لازم جهت ارائه خدمات بیمه نیز در این شرکت ایجاد شده تا کاریزما بتواند در خصوص نوآوری در بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری قدم‌های موثرتری را بردارد. به همین دلیل تاسیس یک شرکت بیمه‌ای این نوید را می‌دهد که بتوان سهم بازار مناسبی را به دست آورد. به ویژه اینکه حوزه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در ایران از ضریب نفوذ پایین‌تری نسبت به استانداردهای جهانی برخوردار است و توسعه بازارها و ابزارهای مالی در این خصوص این نوید را می‌دهد که بتوان نسبت به توسعه انواع ابزارها و خدمات مرتبط با بیمه‌های عمر اقدام کرد و نوآوری‌های لازم بر پایه ظرفیت‌های گروه مالی کاریزما را گسترش داد.


در نتیجه یکی از انگیزه‌های قوی کاریزما برای ورود به حوزه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در این حوزه، توجه به چنین مسائلی است. ایجاد هم‌افزایی متقابل با کسب و کار فعلی کاریزما و خلق ارزش برای سهامداران شرکت بیمه عمر و به علاوه سرمایه‌گذاری در این حوزه برای مشتریانی که مخاطب بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در کاریزما هستند از انگیزه‌های اصلی ورود گروه مالی کاریزما به فعالیت‌های بیمه‌ای است.


قصد بر این بود هم‌زمان با روز بیمه پذیره‌نویسی "بیمه زندگی کاریزما" و برنامه‌ریزی برای پذیره‌نویسی در ۱۳ آذر صورت گیرد ولی به دلیل تعدد پذیره نویسیها در آن زمان و شرایط حاکم بر بازار سرمایه ، شرکت فرابورس ایران تصمیم گرفت پذیره‌نویسی با تاخیر انجام شود. کاریزما نیز به منظور همراهی با سایر ارکان بازار سرمایه تلاش کرد با اندکی وقفه ، پذیره‌نویسی شرکت بیمه‌ای را انجام دهد.


بنابراین پذیره‌نویسی بیمه زندگی کاریزما در فردا یکشنبه ۲۱ آذر انجام خواهد شد و امید اسیت با استقبال و موفقیت همراه شود.


زمان احتمالی بازگشایی نماد کاریز


شرکت‌های بیمه فرایندهای تاسیس مخصوصی دارند. به این صورت که پس از پذیره‌نویسی، شرکت باید ثبت و سپس مجمع موسسان آن تشکیل شود. هیات مدیره‌ای که قرار است سکان هدایت شرکت را برعهده بگیرد باید تاییدیه‌های لازم را از بیمه مرکزی اخذ و سپس مجوز فعالیت را دریافت کند. در نتیجه این فرایند معمولا" ۴ تا ۶ ماه زمان می‌برد.


با توجه به اینکه بازگشایی شرکت‌های مالی از جمله بیمه‌ها، تامین سرمایه‌ها و سایر نهادهای مالی که نیازمند اخذ مجوز فعالیت یا تایید اعضای هیات مدیره است، بین ۴ تا ۶ ماه به طول می‌انجامد به نظر می‌رسد شرکت بیمه کاریزما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در نتیجه بازگشایی ،احتمالا بین ۴ تا ۶ ماه آینده صورت خواهد گرفت.


بازدهی احتمالی مشارکت کنندگان پذیره‌نویسی


در حالی نمی‌توان در مورد بازدهی سرمایه‌گذاری‌های این چنینی اظهار نظر قطعی کرد که آنچه سرمایه‌گذاران باید مورد توجه قرار دهند این است که نگاهی به سابقه پذیره‌نویسی‌های مشابه پیش از این در نهادهای مالی نشان می‌دهد بازدهی سهام شرکت های پذیره نویسی شده معمولا فراتر از بازدهی شاخص بورس و سایر بازارها است. با این وجود نمی‌توان به طور قطع در مورد بازدهی صحبت کرد ولی سوابق پذیره‌نویسی‌های قبلی چنین ارقامی را نشان می‌دهد.


تلاش این است که با برنامه مناسب وارد عرصه بیمه شدو قطعا سرمایه‌گذاران دارای نگاه بلندمدت ، بازده مناسبی خواهند داشت. تمام تلاش گروه مالی کاریزما این است که از تمام ظرفیت‌های مجموعه برای بازدهی هر چه بیشتر "شرکت بیمه زندگی کاریزما" استفاده شود .


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0