سنا
1401/06/05
15:35
تداوم سبزپوشی شاخصها در نخستین روز هفته

در جریان نخستین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۷ واحد (۰.۵۱ درصد) افزایش به رقم ۴۱۰ هزار و ۳۲۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۷ هزار و ۶۷۱ واحدی (۰.۵۳ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، شنبه، ۵ شهریور ماه، بیش از ۷ میلیارد و ۶۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۹ هزار و ۱۷۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۳۳ هزار و ۴۰۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۶ هزار و ۲۵۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۱۹ هزار و ۳۳۷ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۲۹ هزار و ۲۱۹ معامله به ارزش یک هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۶۱۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۹۱۶ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۷۴۹ واحد، شرکت معدنی و صنصتی گل گهر با ۷۴۴ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت سایپا با ۳۸۴ واحد، بانک ملت با ۳۰۶ واحد، بانک تجارت با ۲۹۷ واحد، بانک صادرات ایران با ۲۶۱ واحد و شرکت بایران خودرو با ۲۴۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۵ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۹.۶۳ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۳۹۰ واحد رسید.


همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۳۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۳.۷واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۱۰.۶ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۰ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۶.۵ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۳.۳ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۳ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۲.۴ واحد، شرکت سنگ آهن گهر با ۲.۳ واحد و شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با ۱.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0