بورس پرس
1402/02/13
00:01
۱۲ شرکت با مجوز افزایش سرمایه ۱۲ تا ۷۸۵ درصدی آماده مجمع شدند+جزییات

۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۱۲ تا ۷۸۵ درصدی را از چهار محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، آخرین رویداد مربوط به تامین مالی شرکت ها در بازار سرمایه با صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۲ تا ۷۸۵ درصدی برای ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی همراه شده است.


براساس این گزارش، این گروه شامل شرکت های موتورسازان تراکتورسازی، کاشی سعدی، ریخته گری تراکتورسازی، سیمان آرتااردبیل، سرمایه گذاری توسعه صنعتی، کارتن ایران، باغمیشه، سامان گستر اصفهان، پتروشیمی فارابی، سرمایه گذاری سایپا، سرام آرا و مهندسی و ساختمان صنایع نفت هستند که به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۱۰۰، ۲۴۷، ۲۰۰، ۷۸۵، ۱۲، ۱۰۰، ۱۲۵، ۷۷، ۲۴، ۶۲۲ و ۱۹۸ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


بر اساس این گزارش، "خموتور" سرمایه فعلی را از ۳۰۰ به ۶۰۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای ت وسعه خطوط تولید و تعمیرات ماشین‌آلات اعمال می شود.


سرمایه فعلی "کسعدی" از ۵۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای ا جرای طرح توسعه ای تولید کاشی های پرسلان پولیش اعمال می شود.


"ختراک" سرمایه فعلی را از ۱۸۲.۶ به ۶۳۳ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل آورده نقدی برای اجرای طرح های توسعه ای افزایش ظرفیت کارگاه مدار ماسه و احداث و راه اندازی خط قالب گیری دیزاماتیک اعمال می شود.


سرمایه فعلی "ساربیل" از ۴۸ به ۱۴۴ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه ای صرف می شود.


"وتوصا" سرمایه فعلی را از ۴۰۰ میلیارد به ۳.۵ هزار میلیارد تومان می رساند. ۳ هزار میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی و ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه و حفظ پرتفوی سرمایه گذاری ها اعمال می شود.


سرمایه فعلی "چکارن" از ۲۳۶.۵ به ۲۶۵.۶ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


"ثباغ" سرمایه فعلی را از ۱۳۲ به ۲۶۴ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


سرمایه فعلی "ثامان" از ۲۲.۱ به ۵۰ میلیارد تومان می رسد. ۲۳.۸ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و ۴ میلیارد تومان دیگر از محل اندوخته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


"شفارا" سرمایه فعلی را از ۲۶۳ به ۳۶۵ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت تهیه بخشی از مواد اولیه مصرفی و نیز تامین هزینه های اجرای طرح تولید اسید فوماریک از پساب واحد انیدرید فتالیک اعمال می شود.


سرمایه فعلی "وساپا" از ۱.۶ به ۱.۹ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی صرف می شود.


"کارام" سرمایه فعلی را از ۱۳.۵ به ۹۷.۴ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی و انجام طرح توسعه اعمال می شود.


سرمایه فعلی "شساخت" از ۲۵۱.۹ به ۷۵۱.۹ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0