تحلیل برای سود
1400/12/14
22:13
📝گزارش بازار شنبه 14 اسفند ماه 1400 🔴 شاخص کل بورس 14 امین روز از اسفند ماه را با رشد 17 هزار و 627 هزار واحد معادل 1.38 درصد به پایان رساند و در ...

📝گزارش بازار شنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰



🔴 شاخص کل بورس ۱۴ امین روز از اسفند ماه را با رشد ۱۷ هزار و ۶۲۷ هزار واحد معادل ۱.۳۸ درصد به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۲۹۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. این شاخص بورسی استارت کار خود را با افزایش ارزش آغاز کرد بطوریکه در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۹،۳۰۰ واحد مثبت شد و با فشار تقاضا در صنایع برجامی به حرکت خود ادامه داد و تا پایان بازار شرایط رو به رشدی را سپری کرد و در حالی بازار به کار خود پایان داد که علاوه بر دو صنعت بانکی و خودرویی، فلزات اساسی وپالایشی نیز در دقایق پایانی مورد توجه قرار گرفتند. شاخص هموزن نیز همسو با موج تقاضا در کلیت بازار، سبز پوش بود و جهش ۱،۶۴۱ واحدی را رقم زد تا با رشد ۰.۴۹ درصدی به ارتفاع ۳۳۵ هزار واحد دست یابد.



🔴 نمادهای «تیپیکو» « شیران » « تنوین» « غبشهر » بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «فملی» « کچاد » « شستا» « شپدیس » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۴۶ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۷ هزار و ۶۸۸ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « فزر » « شرانل» « شکام » « کلر » «رنیک» بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «بپاس» «شاوان» «شپویا» «فجهان» «مارون» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شستا » « فملی» « شبندر » « شتران » «شپنا» «خودرو» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فزر » «تجلی » «کرمان» « فجهان » «فرابورس» «مدیریت» «توسن» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۷،۴۱۶ میلیارد تومان بود که ۴،۱۹۱ میلیارد تومان آن (معادل ۵۷ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش ۳۲ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۳ میلیارد و ۵۷۳ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۶۷۵ هزار بود.



🔴 امروز شاهد ورود پول حقیقی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بودیم. در این میان نیز تراز ورود پول اشخاص حقیقی در درآمدثابتها با ۳۲۳ میلیارد تومان منفی شد که نسبت به ۴ ماه اخیر بی سابقه می‌باشد.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۵۴ تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۸۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۹ درصد و حقوقی‌ها ۲۱ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 در انتهای بازار امروز ۳۲۵ نماد در محدوده مثبت معامله شدند که ۱۱۵ نماد صف خریدی به ارزش ۳۷۹ میلیارد تومان را تشکیل دادند و ۳۱۶ نماد نیز منفی بودند که از این عدد ۷۵ نماد صف فروشی به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان را تشکیل دادند.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۷ نماد به ۷۵ نماد با ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان (افزایش ۳۷ درصدی) و تعداد صفوف خرید نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۳۳ نماد به ۱۱۵ نماد با ارزش ۳۷۹ میلیارد تومان (افزایش ۱۱۱ درصدی) رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۵.۴۹ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۶.۴۴ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فلزات اساسی» « خودرو و ساخت قطعات » « شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» « بانک و موسسات اعتباری » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شستا» «فملی» «خودرو» «وبملت» «شبندر » «شتران» «فولاد» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین حجم معاملات به گروه‌های « شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» « خودرو و ساخت قطعات » « بانک و موسسات اعتباری » « فلزات اساسی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شستا» «خودرو» «تجلی» «خساپا» «وتجارت » «وبملت» «وبصادر» «خپارس» بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای « وبملت» «خودرو» «فاسمین» «حکشتی» «وبصادر» از بیشترین حمایت حقیقی‌ها برخوردار بودند و در مقابل نمادهای «تجلی» «بپاس» « شتران » « فزر» «برکت» بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵 وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه خبر داده است، اما با توجه به عدم واریز سود از سوی هفت شرکت، احتمال پرداخت این سود در چند مرحله قوت گرفت.


🔵 با انتشار اخبار مثبتی از وین مبنی بر نوشته شدن متن نهایی و پس از سفر گروسی به تهران، دلار شیب کاهش قیمت دلار شدید شد.


🔵 نرخ بازار بین بانکی با کاهش اندک ۰.۰۳ درصدی به ۲۰.۳۰ درصد رسید.

انتهای خبر

0
0