اقتصاد آنلاین
1400/02/20
14:11
نگاهی به صنعت فلزات اساسی در بورس امروز (۲۰اردیبهشت) / پایان خوش نماد های فلزی در سومین روز هفته

در بورس امروز، نمادهای فلزی معاملات خود را در محدوده منفی آغاز کردند اما رفته رفته با افزایش تقاضا سبزپوش شدند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در بیستمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص صنعت فلزات اساسی، ۲۴هزار و ۴۲۵واحد، معادل ۲.۸درصد رشد کرد و عدد ۸۸۶هزار واحد را رقم زد. با جابجایی بیش از ۳۰۰میلیون برگه سهم نمادهای فلزی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این صنعت به حدود ۴۱۰میلیارد تومان رسید. همچنین گروه فلزات اساسی، با ورود ۸۲میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث در میان صنایع دیگر صدرنشین بود شد.


فلزی‌ها کام سهامدارانشان را شیرین کردند

سهام شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی)، در ابتدای معاملات در رنج منفی خرید و فروش می‌شد اما رفته رفته رشد کرد و در نهایت از ساعت ۱۱ به صف خرید نشست. حجم این صف در دقایقی از ۵۰میلیون برگه سهم عبور کرد. سرانجام فملی با ۶درصد رشد، قیمت ۱۲,۵۶۰ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین فملی با ۴.۲درصد رشد قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۱۲,۳۵۰ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات امروز فملی به ۱۴۳میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به حدود ۱۸۰میلیارد تومان رسید. همچنین فملی ورود ۲۹میلیارد تومانی پول حقیقی را شاهد بود. لازم به ذکر است امروز فملی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را رقم زد.


فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) هم معاملات امروز را در محدوده منفی آغاز کرد و در دقایق پایانی معاملات به صف خرید نشست. در نهایت فولاد با ۳.۸درصد رشد، قیمت پایانی ۱۲,۰۲۰ریال را رقم زد. فولاد در آخرین لحظات، با قیمت ۱۲,۲۷۰ریال معامله شد که نسبت به روز گذشته ۶درصد رشد کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش ۱۳۰میلیارد تومان، حجم معاملات فولاد به حدود ۱۱۰میلیون برگه سهم رسید. گفتنی است امروز خالص ورود پول حقیقی به سهام فولاد معادل ۳۳میلیارد تومان بود.


فولاد خوزستان (فخوز) نیز در طول معاملات امروز از رنج منفی به رنج مثبت حرکت کرد و پس از معاملاتی متعادل، با رشد ۲.۶درصدی عدد ۱۱,۴۵۰ریال را برای قیمت پایانی ثبت کرد. قیمت آخرین معامله فخوز نیز با ۴.۸درصد رشد به عدد ۱۴,۷۶۰ریال رسید. با جابجایی ۱۶میلیون برگه سهم، ارزش معاملات فخوز به ۲۳میلیارد تومان رسید.


ذوب آهن اصفهان (ذوب) هم مانند دیگر سهام‌های فلزی ذکر شده، کارش را در ابتدای بازار از محدوده منفی آغاز کرد و با افزایش تقاضا مثبت شد. ذوب در آغاز نیمه دوم به صف خرید نشست و حجم این صف به بیش از ۱۵۰میلیون برگه سهم رسید. قیمت آخرین معامله ذوب به ۳,۱۷۵ریال رسید که نشان از رشد ۶درصدی آن دارد. همچنین ذوب با ۴.۳درصد رشد، معاملات روز آینده خود را با قیمت ۳,۱۲۵ریال آغاز خواهد کرد. امروز ۱۵۴میلیون برگه سهم ذوب خرید و فروش شد که حقیقی‌ها ۹۴درصد سفارشات خرید و ۶درصد سفارشات فروش را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات ذوب به ۴۸میلیارد تومان و خالص ورود پول حقیقی این نماد به ۱۴میلیارد تومان رسید.


نقشه فلزی
انتهای خبر

0
0