ایبنا
1399/11/20
13:34
همتی در آیین رونمایی از پروژه پرداخت موبايلي مبتنی بر EMV تصریح کرد؛ 📌ارتقای امنیت و رفاه و مقابله با پولشویی الگوی بانک مرکزی در توسعه خدمات پر...

همتی در آیین رونمایی از پروژه پرداخت موبایلی مبتنی بر EMV تصریح کرد؛



📌 ارتقای امنیت و رفاه و مقابله با پولشویی الگوی بانک مرکزی در توسعه خدمات پرداخت است



🔸آیین رونمایی از پروژه پرداخت موبایلی مبتنی بر EMV (کهربا) با حضور دکتر همتی برگزار شد.



🔹به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی به طور کلی در حوزه نظام های پرداخت سه هدف اصلی را دنبال می‌کند، گفت: «افزایش رفاه و تسهیل دسترسی مردم»، «امنیت تراکنش ها» و «مقابله با جرم و پولشویی» سه هدف و الگوی اصلی بانک مرکزی در توسعه خدمات پرداخت است.



🔸وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران بخش فناوری‌های نوین بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک موفق شدیم این خدمت نوین را در شرایط تحریمی و در زمانی که به دلیل شیوع کرونا رعایت نکات بهداشتی اهمیت یافته است، ‌اجرایی کنیم.



🔹رئیس شورای پول و اعتبار بانک‌ها و PSP ها را به حضور در رقابت برای ارایه این فناوری فراخواند و گفت: طبیعتا این خدمت، راحتی و امنیت مناسبی را دراختیار مردم قرار خواهد داد و مردم هم به استفاده از خدمات بانک‌ها و موسساتی که این خدمت را ارایه می‌کنند گرایش بیشتری خواهند داشت.



🔸همتی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در برخود با جرم و پولشویی بسیار جدی است، افزود: در زمینه امنیت زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و بانک مرکزی در مبارزه با شرط بندی و قمار نیز دستاوردهای خوبی داشته است.



🔹وی تصریح کرد: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۲ هزار کارت بانکی که در مراکز قمار استفاده می‌شد، شناسایی شده‌اند. همچنین ۵۰۰ هزار حساب بانکی نیز شناسایی شده که قرار است در سه مرحله اخطار، هشدار و پیگیری قضایی با دارندگان حساب‌ها برخورد شود.



🔸همتی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر در شبکه پرداخت نظام بانکی کشور فعال هستند، گفت: خدمت نوینی که امروز رونمایی می شود حاصل دسترنج این افراد طی سال‌ها تلاش، به ویژه در دوران تحریم است.

انتهای خبر

0
0