ایبنا
1400/06/24
13:56
قرمزپوشی بورس در ایستگاه پایانی هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۶۶۵ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۴۸ واحدی به ۲۱ هزار و ۹۹۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و چهارم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۶۳ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد به رقم ۳۷۱ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۴۴۹ واحدی، عدد ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۱۴ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۷۸۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۹۶۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۱۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۶۱۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۱۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، اخابر، فملی ، رمپنا و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارس، وبملت و شبریز، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۲۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵۸ هزار و ۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کماسه(تامین ماسه ریخته‌گری) با ۲۱.۵۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خلنت، وملی، تایرا و پدرخش بود. همچنین نماد معاملاتی کترام(تولیدی کاشی تکسرام) با ۴.۸۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قشکر، لبوتان، غبهنوش و غدام قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0