آکادمی هلاکوئی
1400/03/30
17:00
کارمزد تراکنش های اتریوم به کمترین میزان در ۵ ماه اخیر رسیده است

متوسط کارمزد تراکنش در بستر بلاکچین اتریوم ،…

متوسط کارمزد تراکنش در بستر بلاکچین اتریوم ، در میان رشد تقاضا برای محصولات مالی غیرمتمرکز (DeFi) ، روند نزولی خود را ادامه داده است. طبق داده های گلسنود، متوسط کارمزد تراکنش پرداخت شده بر اساس میانگین متحرک ۷ روزه به پایین ترین سطح ۵ ماهه ۳.۹۵ دلار رسیده است.


گس فی مرتبط با شبکه های بلاکچین مقدار کمی از هزینه هایی است که کاربران برای پردازش معاملات خود می پردازند. در شبکه اتریوم معمولا این هزینه ها به ماینرهای تحت مدل Proof-of-Work (PoW) ارائه می شود و ازدحام در بلاکچین باعث شده است که قیمت های شبکه به مرور افزایش یابد.


نمودار Glassnode نشان می دهد که گس فی در ابتدای سال حدود ۳ دلار بوده است و در اواسط ژانویه (دی)به سرعت به ۱۰ دلار افزایش یافت با ثبت بالاترین قیمت اتریوم (ATH) در بیشتر از ۳۸۰۰ دلار ، متوسط گس فی اتریوم به حدود ۴۵ دلار رسید.


پیش بینی شده است که بروز رسانی اتریوم EIP ۱۵۵۹ که به صورت زنده در ماه جولای(تیر) اجرا می شود قرار است تغییر چشمگیری در محاسبه هزینه تراکنش ها در بلاکچین اتریوم ایجاد کند.


با اجرای بروزرسانی EIP ۱۵۵۹ ، هزینه های پرداختی توسط کاربران توسط پروتکل محاسبه می شود. برای اینکه ظرفیت بلوک در حد متوسط نگه داشته شود ، مانع از تاثیر ازدحام می شود ، این مقدار کم می شود.


بدون شک اتریوم پرکاربردترین شبکه بلاکچین در تمام دوران ها است ، اما رقابت ها در حال افزایش است و کاربران این شبکه اکنون در سایر شبکه های ارزان قیمت مانند بایننس اسمارت چین ،سولانا و تزوس و سایر شبکه ها فعالیت می کنند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.



منبع: coingape


انتهای خبر

0
0