بورس پرس
1402/01/10
00:00
ثبت مطالبات ۷.۵ هزار میلیارد تومانی اوره کشاورزی پتروشیمی بورسی

مطالبات ۷.۵ هزار میلیارد تومانی اوره پتروشیمی شیراز از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تا پایان شهریور در دفاتر ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت پتروشیمی شیراز از ثبت مطالبات ۷.۵ هزار میلیارد تومانی از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تا پایان شهریور و پیشنهاد درج در لایحه بودجه خبر داد و با توقف نماد ، بازگشایی شد.


بر اساس این گزارش، احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل "شیراز" در خصوص مطالبات فروش اوره کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: مطالبات از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ۷.۵ هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور ۱۴۰۱ در دفاتر این شرکت ثبت شده است.


طبق مصوبه ۱۸ مهر سال ۹۸ هیات وزیران، فروش کود اوره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را با نرخ ۳۹۸۱۲۵ ریال تعیین و سازمان برنامه و بودجه را موظف به پیش بینی ما به تفاوت حداقل قیمت کشف شده در بورس کالا در شش ماه گذشته با قیمت فروش شرکت های پتروشیمی به بخش کشاورزی پس از حسابرسی یارانه‌ای در لوایح بودجه کرد تا پس از تصویب و تخصیص اعتبار توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار شرکت های مذکور قرار گیرد.


با توجه به محاسبات انجام شده بر اساس حداقل قیمت کشف شده در بورس کالا در شش ماه گذشته با قیمت فروش شرکت های پتروشیمی تولید کننده کود اوره به بخش کشاورزی مابه تفاوت آن در دفاتر این شرکت ثبت و با ارائه گزارشات لازم به سازمان حسابرسی مبنی بر الزام به حسابرسی یارانه ای، گزارش تاییدیه مطالبات از سازمان حسابرسی جهت دوره های پنج ماه و ۱۳ روز منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۸ به مبلغ ۲۰۹.۸ میلیارد تومان، دوره شش ماهه اول و دوم سال ۹۹ به مبلغ ۱.۳ هزار میلیارد تومان، دوره اول و دوم سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۳.۳ هزار میلیارد تومان صورت پذیرفت.


مطالبات از نیمه دوم سال ۹۷ تا قبل از ابلاغ مصوبه ۱۸ مهر سال ۹۸ هیات وزیران نیز به مبلغ ۵۷۵.۵ میلیارد تومان توسط وکیل شرکت در مراجع ذیصلاح طرح دعوی صورت پذیرفته و در حال پیگیری است و مطالبات مربوط به دوره شش ماهه اول و دوم سال ۱۴۰۱ نیز پس از تکمیل مدارک جهت حسابرسی یارانه‌ای به سازمان حسابرسی ارسال خواهد شد.


پیرو گزارش حسابرسی شده دریافتی از سازمان حسابرسی پیگیری های متعددی از سوی این شرکت و سهامدار عمده از طریق وزارت اقتصاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، انجمن صنعت پتروشیمی و سازمان بورس صورت پذیرفته و پیشنهاداتی جهت درج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به منظور تسویه مطالبات مذکور ارائه شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0