بورس پرس
1400/06/29
12:32
وزارت نفت مکلف به تحویل ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومانی نفت به پالایشگاه ها شد

وزارت نفت با مصوبه جدید هیات دولت ، مکلف به تحویل ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومانی نفت به پالایشگاه های بورسی و دولتی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جلسه عصر دیروز هیات وزیران که به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزارت نفت به موجب آیین نامه اجرایی بند ز تبصره یک قانون بودجه سال جاری مکلف شد از طریق شرکت های تابعه و طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، ۱۵ هزار میلیارد تومان نفت به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه های بورسی و غیر بورسی قرار دهد تا متناسب با سهم مندرج در قانون بودجه، مواد اولیه قیر به دستگاه های اجرایی موضوع این آیین نامه تحویل داده شود.


براساس این گزارش، سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف است همزمان با اعلام به وزارت نفت، نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای از محل ردیف مندرج در قانون بودجه به وزارتخانه های راه، کشور، آموزش و پرورش، کشاورزی و سازمان های بسیج، سپاه و بنیاد مسکن اقدام کند.


فروش و سایر راه های انتقال مواد اولیه قیر از جمله معاوضه و تهاتر توسط دستگاه های اجرایی به هر شکل ممنوع است و مواد دریافتی صرفا باید به مصرف موارد ذکر شده در بند ز تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ برسد.


همچنین دستگاه های اجرایی موضوع این آیین‌نامه مکلف به ارائه گزارش هر سه ماه یکبار به کمیسیون های انرژی، برنامه و بودجه و عمران مجلس و سازمان برنامه و بودجه هستند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0