اقتصاد آنلاین
1400/06/30
00:12
بخش کشاورزی کشور شرایط خوبی ندارد / ضرورت افزایش تولید ناخالص داخلی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش و گسترش دیپلماسی اقتصادی و افزایش تولید در بخش داخلی برون رفت مناسبی از وضعیت اقتصادی فعلی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، " محمدرضا پور ابراهیمی " رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تیتر امشب به تحلیل و بررسی رشد اقتصادی در سال گذشته پرداخت و گفت: وضعیت کشاورزی در سال زراعی گذشته وضعیت مناسبی نداشته است و واردات گندم ۲ میلیون تن بیشتر از سال‌های پیش بوده است. دلیل آن هم، عواملی از جمله کم آبی و خشکسالی‌ها بوده است.


او افزود: بخش خدمات به دلیل فراگیری کرونا آسیب دید اما به مرور با بازگشایی‌های صورت گرفته، شرایط بهبود یافت. درآمد نفتی هم از رشد اقتصادی مناسبی برخوردار بوده است و در رشد اقتصادی کشور تاثیر مثبتی داشته است.


پور ابراهیمی با بیان اینکه باید تجارت خارجی به طرز ویژه ای پیگیری شود گفت: دولت سیزدهم با عضویت دائمی کشور در گروه شانگهای خوب شروع کرد. افزایش و گسترش دیپلماسی اقتصادی در منطقه باعث رشد تجارت خارجی می شود.


" وحید شقاقی " کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه کشور در دهه ۹۰ رشد اقتصادی نداشته است گفت: اقتصاد ایران در ۱۰ سال گذشته جمع شده بود و کمترین رشد اقتصادی را داشته است.


شقاقی گفت: اقتصاد ایران در ردیف ۲۲ اقتصاد جهانی قرار دارد و در ۱۰ سال گذشته حدود ۲۰ درصد کوچکتر شده است.


او گفت: لازم است برای افزایش قدرت اقتصادی کشور تولید ناخالص کشور افزایش یابد.


شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: نقد‌های غیر تخصصی درباره تولید ناخالص داخلی کشور، باعث تخریب موضوع شد، درحالی که تولید ناخالص داخلی با محاسبه دلاری بیان نمی‌شود. شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی افزود: موتور محرک رشد اقتصادی، سرمایه گذاری است. برای افزایش سرمایه گذاری، لازم است که شاخصه‌های کلیدی ثبات داشته باشد. صالحی، مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار گفت: مرکز آمار برای حساب‌های استانی، از منابع اطلاعاتی شامل طرح‌های آمار گیری استفاده می‌کند.


او افزود: همچنین برخی از اطلاعات از منابع ثبتی استخراج می‌شود.


حجم ویدیو: ۴.۹۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۴ دانلود ویدیو

انتهای خبر

0
0