تحلیل برای سود
1400/06/14
14:45
📝گزارش بازار یکشنبه 14 شهریور ماه 1400 🔴 شاخص کل بورس، برخلاف روز گذشته روند منفی را پی گرفت و با 3,780 واحد کاهش به عدد یک میلیون 537 هزار واحد...

📝گزارش بازار یکشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰



🔴 شاخص کل بورس، برخلاف روز گذشته روند منفی را پی گرفت و با ۳,۷۸۰ واحد کاهش به عدد یک میلیون ۵۳۷ هزار واحد رسید.این در حالی است که در اوایل معاملات حدود ۱۰ هزار واحد نیز منفی شده بود و در ادامه با افزایش تقاضا، شاخص نیز بالا آمد. شاخص هم‌وزن اما ۲,۵۸۵ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۴۶۷ هزار واحد ایستاد.



🔴 نمادهای «فولاد» «شستا» «فملی» «پارسان» «شپنا» بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «رمپنا» «وپارس» «حکشتی» «نوری» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل بودند.



🔴 شاخص فرابورس هم با منفی کار را به پایان برد و با ۴۸ واحد کاهش در ارتفاع ۲۲,۶۹۳ واحد ایستاد.



🔴 نمادهای «صبا» «هرمز» «غصینو» «آریا» «زاگرس» از تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بازار بودند و در مقابل نمادهای «فرابورس» «دماوند» «کوثر» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 ارزش معاملات خرد سهام ( شامل سهام، حق تقدم و صندوقهای سهامی ) ۱۰ هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان بود که ۳۹ درصد از کل ارزش معاملات را تشکیل می‌دهد.



🔴 در بازار امروز تراز پول حقیقی در سهام ( شامل سهام، حق تقدم و صندوقهای سهامی ) مثبت ۲۵۶ میلیارد تومان و در درآمدثابتها مثبت ۳۰ میلیارد تومان بود.



🔴 در بازار امروز به طور میانگین هر کد حقیقی ۲۱.۵ میلیون تومان خرید و ۱۸.۸ میلیون تومان فروش داشت.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرویی» «پتروشیمی» «فلزی» « بانکی» اختصاص داشت.



🔴در بین شرکتهای بازار بیشترین ارزش معاملات به نمادهای «فرابورس» «خگستر» «شستا» « برکت» و «دی» اختصاص داشت.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «بیمه» «خدمات فنی مهندسی » «خودرو » «قند و شکر» و بیشترین خروج پول حقیقی در گروه‌های «پالایشی » «فلزات اساسی» «پتروشیمی» «استخراج کانه‌های فلزی» به ثبت رسید.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «رمپنا» « کوثر » «وهامون » «شستا» «اتکای» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای «شپنا» «شبندر» «فولاد » «شتران» « وغدیر » بیشترین ورود پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



📢 برخی اخبار منتشر شده:



🔵 حسین تنهایی رئیس اتاق ایران و کره جنوبی خبر بازگشت ال جی و سامسونگ به ایران را تکذیب کرد و انتشار اخباری از این دست را شیطنت رقبا دانست. علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفته بود شنیده شده دو شرکت سامسونگ و ال جی می خواهند با شرایط عجیب و غریب به کشور برگردند.



🔵 پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: رئیس جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت اولیه داشته است.



🔵 رئیس سازمان بورس:


با توجه به اینکه پرداخت سود سال ۹۹ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۹۹ پرداخت می‌شود.



🔵 میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، صحبت‌های ریاست‌جمهوری ایران را نشانه آمادگی تهران برای ادامه ‌دادن این گفت‌وگوها دانسته اما گفت هنوز معلوم نیست نشست بعدی چه زمانی برگزار می‌شود.

انتهای خبر

0
0