بتاسهم
1401/02/18
11:59
#سخاش ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان خاش... در پاسخ به سوالات سهامداران توضیح داده شد: ✅براساس نظام قیمت‌گذاری بورس ...

#سخاش


ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان خاش...



در پاسخ به سوالات سهامداران توضیح داده شد:



✅براساس نظام قیمت‌گذاری بورس کالا عرضه ها صورت می‌گیرد. اما برای اصلاح قیمت سیمان از سوی انجمن در حال پیگیری هستیم.



✅نرخ مازوت در زمان قطع گاز صنایع، یا برای شرکت های که دسترسی به گاز ندارند، برابر نرخ گاز محاسبه می‌شود.هزینه حمل هر لیتر مازوت ۴۰۰ تومان است که سعی داریم با اتصال سخاش به شبکه گاز، هزینه واحد را در تامین سوخت کاهش دهیم.



✅با توجه به این که سال گذشته تعمیرات اساسی نداشتیم، امسال واحد به صورت اساسی مورد تعمیرات و بازسازی قرار خواهد گرفت.



✅به دلیل قطع انرژی واحد، حدود ۱۰درصد کاهش نسبت به برنامه‌های پیش بینی شده در بخش‌های تولید و فروش رخ داد که با برنامه‌ریزی بخشی از آن جبران شد و نهایتا سال مالی با کاهش ۴ درصدی در تولید و فروش به پایان رسید.



✅به خاطر هزینه‌های حمل و فاصله تا بندر، صادرات کلینکر مقرون به صرفه نیست.



✅در پروسه احداث نیروگاه خورشیدی کار خاصی انجام نشده است. ممکن است شرکت برای تامین برق خود سیاست خرید سهام شرکت‌های نیروگاهی را بررسی و دنبال کند.



✅سال گذشته حدود ۲.۵ ماه دیماند برق واحد قطع بود و امسال هم ممکن است از این منظر تولید و فروش واحد، کاهش یابد. شرکت سعی دارد با با استفاده از کل ظرفیت‌های تولیدی و فروش، کسری نشای از این امر را جبران کند.



✅سیاست شرکت در صادرات این است که اگر ارزش ریالی تجارت خارجی مقرون به صرفه باشد، صادرات انجام شود، در غیر این صورت، بیشتر تمرکز بر بازار داخلی خواهد بود.



✅۲۷ هزار تن موجودی کالای ساخته شده سال ۹۹ بود که این میزان امسال به ۱۰۸ هزار تن موجودی کالایی ساخته شده ، افزایش پیدا کرده است.



✅ظرفیت ذخیره سوخت شرکت، ۲۰ میلیون تن است که در حال حاضر ماهانه ۵ میلیون تن ذخیره شده است. سهمیه ماهانه شرکت هم ۵ میلیون تن است.



انتهای خبر

0
0