اقتصاد آنلاین
1399/12/03
16:45
انتشار گزارش نهایی بررسی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

معاون وزیر راه و شهرسازی از انتشار گزارش نهایی بررسی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تا پایان سال برای عموم خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تورج دهقانی زنگنه در نشست خبری با اشاره به اینکه فعلا محدودیت سفر با هواپیما برای ایام نوروز نداریم به سانحه سقوط هواپیما ی اوکراینی اشاره و اظهار کرد: طبق آنکس ۱۳ و کنوانسیون شیکاگو برای ۴ کشور دخیل در سانحه هواپیمای اوکراینی گزارش ارسال شده است.


وی ادامه داد: این کشورها تا ۶۰ روز فرصت دارند جواب این گزارش را به ایران بدهند که این تاریخ ۹ اسفند ۹۹ به پایان می رسید. از این کشورها سه کشور پاسخ ما را داده اند و منتظر پاسخ کشور چهارم هستیم.


وی بیان کرد: این پاسخ ها فنی و سازنده بوده و تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تعامل و تفاهم کاملی با این کشورها در این زمینه داشته اند.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا تاریخ ۹ اسفند ۹۹ منتظر پاسخ کشور چهارم می مانیم، اگر پاسخ ندهند تا آخر امسال گزارش نهایی بررسی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را برای عموم منتشر خواهیم کرد.


زنگنه در پاسخ به پرسش درباره نتیجه مکاتبه با بوئینگ برای تعیین تکلیف قرارداد خرید هواپیما، اضافه کرد: ایران ایر با بوئینگ مکاتبه کرده و در انتظار پاسخ هستند و تا جایی که بنده اطلاع دارم هنوز پاسخی از این شرکت آمریکایی دریافت نشده است.


وی همچنین در خصوص واکنش یکی از مسئولان قبلی خرید هواپیماهای غربی در دوره برجام، اظهار کرد: بنده چندی پیش گفتم در آن دوره همزمان با تحویل هواپیماهای کوچک می توانستند هواپیماهای پهن پیکر نیز تحویل بگیرند. برخی فکر کردند بنده به قرارداد اشکال گرفته ام در صورتیکه اینگونه نبوده است.


معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه قیمت بلیت هواپیما در نوروز ۱۴۰۰ افزایش نمی یابد، گفت: برنامه نوروزی پروازهای نوروز به ایرلاین ها ابلاغ شده است. ایرلاین ها ملزم به داشتن هواپیمای یک آپ هستند تا در مواقع اضطراری در کمترین زمان نسبت به جابجایی مسافران اقدام کنند.


وی با بیان اینکه آسمان ایران بسیار ایمن است، یادآور شد: در زمان حاضر به وین، فرانکفورت، کلن، عراق و ترکیه پرواز داریم.


انتهای خبر

0
0